Vad har ni gjort idag?
Vi gick en promenad i skogen, Sheldon hittade en stor död fisk som han rullade sig på 🤐
ni då?
Promenad i skog och på öppna fält i solskenet =) Var riktigt härligt att se valpen springa lös på markerna.
Valpen har vart med i stallet på eftermiddagen och även gått en sväng med mig, mamma och hästen 🐶🐾 Mycket uttröttande med alla nya intryck!
Tränad Pudel som jag ska tävla på Lördag.. ska se om jag kan ta honom runt en Rallybana. Hans förare brukar få bryta… så nu har jag tränat honom 3 ggr…
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
En fisk? I skogen? :)
#4 - inte helt ovanligt att fiskande rovfåglar tappar sitt byte 😃
Har inte kommit hem än, men snart hemma, nu är hundarna tillsammans med största matten.
Men igår skulle vi gå ut på kvällspromenaden men i min stora fasa så ser jag att min tik haltar på frambenet, så då fick vi gå in igen och undersöka benet/tassen istället, resten av hundarna fick gå ut med största matten i skogen istället, medans jag satt inne och pyssla om min vildings tass…
När jag kommer hem ska jag kolla hennes tass och förhoppningsvis är det bättre nu.

Inte ett skit än så länge! Har gått ett varv runt huset än så länge med hunden ungefär och varit taxi åt mannen däremellan. Nu ska vi ut! Två timmar med träning och finslipning på platsliggning. Hoppas på lite störningar så vi kan jobba på kontakten också. Kanske förbereda ett spår till imorgon också, om vädret är ok. Slut på slappandet!
Praktik på rehabklinik! Hundarna har mest gosat och lekt ute i leran idag 😂
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.

Vi gick en mil, åkte tåg, sedan buss och tillslut spårvagn. Humla fick hänga med på endel ärenden i Göteborg. Hälsade på några personer, Hon var en stjärna som vanligt! Sen åkte vi hem. Jag kan inte fatta att denna hund bet alla som hon kom åt. Jag kan inte fatta att det värsta jag visste var att befinna mig i Göteborg under rusning. Jag ville ha en hund som accepterade främlingar men jag börjar få en hund som vilk umgås med främlingar. Fantastiskt!
Idag gick en långpromenad med min mamma och mina föräldrars hund. När vi gått klart stannade vi på en parkering och mamma hjälpte mig att träna lydnad.
Idag har vi tränat på att åka spårvagn, lekt med en uppsjö av hundar i hundrastgården, tagit en promenad med hundsällskap och sedan mest slappat. 🙂
Pudelträning igen! Det känns HELT fel att träna liten Pudel när man är van vid Rottweiler :P Har typ lärt mig alla hans kommandon och handtecken nu… tyvärr är det inte samma som de jag använder :P
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Varit i den inhägnade hundskogen. Trevligt folk, solsken och valpen fick leka av sig med hundar i olika storlekar. Perfekt tisdag.
Jag är mitt i sluttampen på en rapport som ska skickas in på fredag, dessutom har jag blivit krasslig, så vi har bara legat på soffan och skrivit idag. Ska däremot masa mig iväg på lite hundträning om en halvtimme. Hoppas jag är piggare imorgon, då ska vi åka lite skidor.
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Blev en premiärtur för i år med skidorna idag, jättekul tyckte pudeln!
Idag har vi varit i hundrastgården där vi tränade agility och lekte med en dvärgpinscher 🙂
Körde just ett lydnadspass nere i trapphallen. Gick okej, inga direkta framsteg men jag såg hur vi låg till i ingångarna (behöver nötas från grunden igen) och nötte lite mer på tanken kring framförgåendet. Tränade med leksak hela passet denne gång, tror banne mig jag ska börja använda det som lugn belöning till Lotus. Han är bra mycket mer taggad och uthållig vid godis.
Tass Josephine
Körde just ett lydnadspass nere i trapphallen. Gick okej, inga direkta framsteg men jag såg hur vi låg till i ingångarna (behöver nötas från grunden igen) och nötte lite mer på tanken kring framförgåendet. Tränade med leksak hela passet denne gång, tror banne mig jag ska börja använda det som lugn belöning till Lotus. Han är bra mycket mer taggad och uthållig vid godis.
Tass Josephine