Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 2488 ggr
hannah96
0

Hur gör nu med valpar på natten?

Vad har ni för rastruriner på era hundar på nätterna? Ställer ni klockan och isåfall med hur många timmars mellanrum? Hämtade hem en kompis i måndags och har inte sovit många timmar pga jag vill få ut henne precis när hon vaknat så hon förstår att de är ute man kissar..

Wellcraft
5

Sover 😉På natten skall det sovas!

Jag går ut sent med mina valpar och upp tidigt, men går inte ut på natten om inte valpen håller på att göra på sig, men det har aldrig hänt.
Valparna snusar alltid gott om natten, förutom de som varit lite gnälliga första dagarna.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Joyous
4

Går ut sent och upp tidigt! Jag vill inte få in någon vana att det ska ut och rännas nattetid, skulle det ske en olycka så är det inte hela världen! Naturligtvis går vi ut om jag skulle vakna och upptäcka att valpen behöver gå ut, men iaf mina brukar sussa gott om natten.

tulinia
2

Vi körde på samma rutiner som valpen skulle få när han blev äldre. Sista rastningen vid 21 och första vid 05.30 Vi hade honom i sovrummet och stängde dörren. Han vaknade ibland på nätterna och pep och då gick vi ut med honom. I början så ville han ut vid 12tiden och en gång vid 3 tiden. Vid 12 kissade han och vid 3 bajsade han. Men det blev mindre och mindre för varje natt, och det tog inte lång tid innan han sov hela nätterna mellan 9 och 5. Nu har vi däremot problem att väcka honom ^^ Han ligger fortfarande och sover och klockan är över 6. Om en kvart ska vi gå hemifrån ;) han får äta frukost hos daghusse istället!

hannah96
0

Första natten sov jag bara en timme, igår natt satte jag klockan, var ute med henne sista gången halv 1, sen sattes klockan på 3 och 7 hon gjorde ingenting inne och väckte inte mig, och som inatt har jag inte varit ute förens nu vid halv 7, och hon har inte gjort något inne. Rätt skönt ☺️

nadilda
0

Jag var ute ofta på nätterna med min valp i början, ibland upp till fyra gånger. Sedan trappades det sakta av och sedan hon blev typ 4 månader har hon aldrig behövt gå ut på natten. Jag satte aldrig klockan utan hon väckte mig. Kan tillägga att jag bor på så sätt att jag har väldigt lätt att gå ut, vi har inga direkta grannar så kan gå ut tillsammans med mitt täcke. Hade vi inte gjort det så hade hon nog helt enkelt fått göra ifrån dig på en tidning under natten.

Changrila
4

Jag försöker sova så mycket som möjligt på natten och skulle aldrig ställa klockan för att gå upp och rasta hund, men vaknar jag och någon hund behöver ut, så självklart får den komma ut då.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Ambrose
0

I början så gick jag ut sent, och sedan ut på natten om hon väckte mig. Behövde inte ställa en klocka. De få gånger jag inte gick ut när hon hade väckt mig så blev det en olycka.
Under första veckan så gick vi ut 1 gång mitt i natten(2), och 1 gång tidigt på morgonen(5-6), sedan ut när jag vaknade på riktigt.
Efter en vecka så kunde hon hålla sig hela natten, så de utvecklas fort :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Em_
2

Jag sov mina åtta timmar när jag hade valp. Gick ut det sista och första jag gjorde. Blev små olyckor nästan varje natt i början, men jag prioriterade min sömn.

[linda1989]
0

Jag har sovit varje natt sedan valpen var 8 veckor. Han har sovit alla nätter utan någon enstaka när han väckt och behövt göra ifrån sig en gång på natten. Han är nu 4 månader.

isblixt
0

De första veckorna gick vi ut med valpen på natten när hon vaknade och var orolig. Hon kissade eller bajsade varje gång. Efter nån vecka började hon dock sova igenom hela nätterna, så vi satte aldrig klockan för att väcka valpen. Ville hon ut så fick hon komma ut, annars var vi bara glada över att få sova. :)

russin
0

Vi sover 😃

VendelaS
0

Min hund har sovit hela natten från dag 1. Ut sent och upp tidigt i stället ;)

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

[Nirvana-music]
0

Rastar valpen/valparna ordentlig innan läggdags, sedan får valpen vänta tills morgonen, sen brukar vi inte ha framme något vatten eller mat under natten.

tillowin
0

Rastar det sista jag gör innan jag går och lägger mig, sen sover valpen oftast i en hage av kompostgaller (både för deras och möblernas skull, haha). Går inte ut på natten OM jag inte vaknar av att valpen verkar behöva ut. Har varit lite olika där med beroende på om valpen har sovit i samma rum eller inte. 

Sen rastar jag det första jag gör på morgonen, brukar också försöka gå upp i lite vettig tid i början så valpen har en rimlig chans att klara sig ;)

Petmade.se - Handgjort för hunden