Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 914 ggr
lbnbra
0

Klippa hunden

Hej                                                                                                                                                                                             Jag har en Cavalier King Charles Spaniel som är 1,5 år. Det är en trikolorfärgad och den har en fin, vit bläs på huvudet. Hittills har bläsen varit vacker men de senaste månaderna har det vita håret växt och blivit långt och nu har håret delat sig som en mittbena och faller ned i ögonen. Ska jag klippa bort det långa håret så att hennes huvudhår blir kort?  Vad är det man får klippa hos en Cavalierhund?  Vem kan ge mig tips?

thea_thea
0

Ställer du ut hunden? Om inte kan du klippa precis vad du vill🙂

Catta-
0

Som #1 säger så kan du klippa precis hur du vill sålänge du inte är intresserad av utställning :) Jag hade absolut klippt om det stört hundens ögon.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Nirvana-music]
0
[Nirvana-music]
0

Jag tror det är ok om du klipper så det inte irriterar ögonen, kollar du på bilder på Google så har de inte päls som hänger ner mot ögonen.

hemul
1

Men vad konstigt att de börjat växa bara där! Jag hade en Cavalier när jag var liten och han var då korthårig på skallen.