Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundsport-och-aktiviteter
Läst 1488 ggr
Anibaz
0

Hållare till rallyskyltar

Jag letar efter något lämpligt att använda som skylthållare.  Jag vill ha något som är litet och enkelt att ta med sig, därför är originalhållarna inte av intresse då det är både tunga och otympliga. Jag har kollat på menyhållare av olika sorter och de verkar ju skapliga, frågan är om de är relativt stabila. Är det någon som använder sig av sådana? Jag förstår att de inte står emot stark vind men jag vill ha något som inte ramlar vid minsta lilla vindpust.

Jag är också ute efter en lamineringsmaskin. Billig men fungerande eftersom jag antagligen endast kommer att använda den för att laminera skyltar. Vad använder ni?

Catta-
0

Jag skriver ut skyltarna själv. Två st på ett A4. Sedan klipper jag isär de och när jag bygger banor sätter jag in dom i tomma dvd fodral som jag viker ut som ett uppochnervänt V. Funkar super.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Ambrose
0

Det finns ju små hållare av typ ståltråd. Som en "platt spiral" och en spets man sticker ned i marken. Borde det inte gå att göra egna relativt enkelt och billigt? Enda problemet är ju nu när marken är frusen, eller inomhus.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Anibaz
0

#1 Hur stabila är dom? Och får skyltarna verkligen plats, de är ju rektangulära och fodralen fyrkantiga. Skyltar skriver jag ut själv, därav frågan om lamineringsmaskin :) #2 Ja jag har sett något sånt, jag hittade menyhållare med samma funktion men med en platta istället för spets. Det underlättar ju om man kan göra själv, frågan är väl hur.

Anibaz
0

#1 Förlåt, såg nu att du skrev dvd och inte cd. Det låter ju som en bra idé, men står dom stadigt utan att vika upp sig så att säga?

Catta-
0

#4 Ja jag tycker dom står stadigt :) Nackdelen är väl om det regnar så kan de bli blöta pga att plasten på fodralen har ju öppningar. Men jag brukar inte träna rally när det regnar/är dåligt väder :p

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Ambrose
1

#3 kraftig ståltråd, tång och muskler antar jag :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Anibaz
0

Tack för svar! Jag är nu på jakt efter dvdfodral och kraftig ståltråd, vi får se vad det landar på i slutändan. Det vore ju smidigt med både och så det kanske slutar med det. :)