Hundar iFokus

Hundar

Etikett: raser
Läst 3596 ggr
Nightnurse88
0

Grand Danois månadskostnad?

Hej! Undrar vad man kan räkna med att en GD kostar i månaden. Räkna med mat, försäkring osv. ..

Fridaaaa
0

Beror på vart man försäkrar, vad man ger för mat ect.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

RosaMoln
1

Vi betalade ca 600:- för mat per månad och typ 3-400:- i försäkring :) Så cirka 1000:- utan att räkna med andra kostnader för godis, halsband, kurser etc. Var väldigt noga med Kennel, finns många som har ostabila hundar med rädslor :)

Nightnurse88
2

Okej, har kollat runt och de flesta säger 1000-1500kr/mån. Det låter ju inte allt för dyrt :)

Changrila
0

Jag räknar med att mina salukis kostar en tusenlapp per hund i månaden, då kostar försäkringen 2000kr per år och maten max 300kr/mån. Men i den kostnaden räknar jag in många saker och vissa saker som andra kanske inte tar med, tex en liten peng som åker in på sparkontot för eventuella veterinärräkningar i framtiden. Därför tycker jag det låter väldigt lite med samma kostnad för en Grand danois. Det underlättar om man räknar upp allt som kan kosta pengar och kollar vad de sakerna kostar. Det blir ju tex en stor skillnad i månadskostnad om någon väljer att ha hunden på dagis jämfört med de som inte har det :)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Herveaux
1

Min Irl. Varghund kostar mig ca 1500kr /mån för mat och försäkring.
Han är försäkrad hos Sveland och äter Standardt.

// Harley

RosaMoln
0

#3 Precis som #4 säger får du ju även räkna in annat som kan kosta och inte enbart för mat och försäkring :) Hundgodis, bajspåsar, eventuella veterinärbesök kan få det att skjuta rejält i pris. Vi hade oturen att vår fick livmoderinflammation och behövde betala närmare 10.000:- efter att ha ägt henne i 4 månader :)