Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1405 ggr
123fyra
0

Rätt val med omplacering?

Hej, 

Som några kanske läst på :  http://hundar.ifokus.se/discussions/568431d68e0e740f3f002e61-osaker-hund-hjalp-onskas?participating-1 

så har jag en hund som behöver en del träning med andra hundar. Annars är han världens underbaraste hund! Han är mitt allt. 

Men jag är sjuk, och har legat på sjukhus i 10 månader. och har långt ifrån den vanliga orken och känner att jag inte kan ge honom det han förtjänar. 

Det viktigaste för mig är att han har det bra och trotts att vi älskar varandra så tror jag att han skulle må bra av att komma till ett nytt stabilt och tryggt hem. 

Tänker jag rätt? 

och är det någon som har tips på hur man hittar rätt person för honom?

Kerstinfalk
0

Om du känner dig frisk nog för hunden så kan du ha kvar den.

Men om du fortfarande är sjuk och ligger inne mycket på sjukhus så går det inte längre.

Jag vet tyvärr inte hur du hittar rätt person till hunden. Det här med omplaceringar är väldigt svårt.

feminot
0

Tror det finns en organisation som hjälper till med omplacering, vet inte vad den heter men man kan nog googla fram de. Man ska få veta att hunden kommer till bra ägare och de kollar upp ägaren så allt står bra till :)

Förlägen

thea_thea
0

TS, du kan kanske ta kontakt med Hundstallet i Stockholm?

Kalli
0

#2: Finns flera men du kanske tänker på Hittehund?

taylor__lambert
0

Hundstallet kan jag säga är riktiga proffs på att hitta ett föralltid hem. Jobbade där ett tag och de människor som kom för att kolla på hundarna var klockrena ägare. Ägare som verkligen kunde ge hundarna precis vad de behövde.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta