Matvraket : Hero
I ett obevakat ögonblick igår, var Hero i fodersäcken. Han hade förmodligen fått i sig en hel del. Han var jättetjock. Såg ut som en tunna över magen igårkväll. När jag märkte det tog jag ut honom och han bajsade. Vägde honom och han hade ökat ETT kilo på en dag. Så nog tusan har han ätit :-P Idag fick han vara utan mat, hela dagen, Han har bajsat JÄTTESTORA högar. Det såg ut som om det kom från en häst, allra minst.
Nu har hans mage antagit normal form iallafall och han har fått äta ikväll.
Jag tror inte han gör om det. :-D

Räkna inte med att han inte gör om det. Min Raksha har gjort så massor av gånger. Hittar hon en öppen säck torrfoder på jobbet så vräker hon i sig.- Hon äter till någon stoppar henne, eller till hon blir mätt. Att hon får ont i magen och mår skitilla av det fattar inte hon. En hund kan inte tänks som vi. För att de ska sätta en sak i samband med en annan krävs att det är typ 0,5 sekunder mellan dem. Att värk och illamående kommer 30 min eller ett par timmar efter, är för svårt att greppa.
Hittills har jag haft tur och fått henne att kräkas up det mesta rätt snabbt. En sak att tänka på är ju att om de får dricka vatten, så sväller torrfodret i magen. Är det redan för fullt, så kan magsäcken spricka. Ger man inget vatten alls, blir det uttorkade, men det är väl bättre, OM man inte får dem att få upp det ändå.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
hehe men det tror jag har dom en gång hittat käket så brukar dom vara kvicka att fortsätta,så du får nog ställa undan säcken hehe..

lena1: Ja, säcken åkte in i städskåpen med en sabla fart.
Vattnadal: Är det fakta? :-D Kan dom verkligen inte tänka som vi?! :-P
Klart jag vet, jag skojjade ju bara. Han mådde inte illa, han var bara stinn. Och bajsade mycket idag. Hade det krisat så hade jag åkt in akut till veterinären, såklart.

*rap* med andra ord proppmätt, stackarn han måste ju fått ont i lilla magen.
Ungarnas fasters son gjorde lika, honom hittade dom i skrubben vid fodersäcken och han hade ätit väldigt mycket…gissa om magen stog ut och ungen fick väldigt ont i magen *ASG* oj nu hamnade jag lite OT