Hundar iFokus

Hundar

Etikett: debatt
Läst 2995 ggr
Tea2
0

Vilken är den dyraste hundrasen?

Ja vilken är den dyraste hundrasen igentligen?

[viccaan]
0

chihuahua engelsk bulldig, frallor kan vara rätt dyra också.

thea_thea
1

Engelsk bulldogg, miniatyrbullterrier, mops, fransk bulldogg, shar pei, pomeranian är några av de raser som poppar upp. Sen är vissa kennlars hundar dyrare.

ChristineF
0

Kan vara relevant att skriva rekommenderat pris enligt rasklubben för att få reda på vilken som är dyrast, om sådant finns såklart. 🙂

Chihuahuacirkeln skriver  15.000 kr. Priset ligger numera oftare under än över detta verkar det som, men ibland tvärtom om valpen t.ex.  är lovande för utställning.

thea_thea
0

#3 Brukar rasklubbar ha ett rekommenderat pris? Aldrig sett🤔

ChristineF
1

#4 Kanske inte alla har det? Jag vet faktiskt inte, men har sett att fler än Chihuahuacirkeln har ett riktpris/rekommenderat valppris. T.ex. skriver Japansk spets klubb 12.000 kr och uppåt, Laikaklubben 10.000-12.000 kr och Papillonringen skriver att man får räkna med 10.000-15.000 kr och uppåt. Inga spikade priser, men något att utgå ifrån.  🙂
Om det inte finns så får man väl gå efter erfarenheter och googlade antar jag.

panini
0

Boston terrier vet jag ofta går på över 20.000:-

TjockaBerta
11

Min ras är den dyraste. Ingen får köpa mina hundar oavsett pris.

>>>Malum domesticum<<<

Magrat
1

Mina (Borzoi) ligger på 14-15000 det är inte lika mycket som små sällskapsraser, men det är ju inte heller gratis =P

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Hildgrim
1

Thai ridgeback dog ligger nog på 20 - 30 000 men är med största sannolikhet inte dyrast.

thea_thea
0

#9 Shit😮

Changrila
0

Att köpa eller äga?

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

thea_thea
0

#11 Köpa fattade jag det som.

Lathundarna
1

Ska man se till utlandet så var det väl en Tibetansk mastiff i Kina som köptes för typ 3 miljoner eller nåt. Länge sen nu, men i alla fall.

LuLeLo
0

#13 Var det inte 12? 🤪

Tass Josephine

[Forest]
2

Själv anser jag 15 000kr  är normal pris, många raser ligger det priset -+1000 kr. Sen ser man väl vissa är dyrare Boston terrier har vi kollat lite på då får man räkna med behöva betala 18 000-25 000kr för en valp.

[Nalle-]
0

Har sett "Labradoodles" ute på blocket för 25-30.000. Men nu är ju det ingen godkänd ras, så det hör kanske inte till diskussionen. ;) 

Dyrast annars, som jag sett, tycker jag är pomeranian och engelsk bulldogg, för typ 20.000. 

Min ras, storpudel, ligger någonstans mellan 13.000-15.000

Lathundarna
0

#14 Haha, jovisst ja! :D

bustjejen
0

Labradoodle kostar hutlösa 25000kr, och då är det ju en blandras.

[Tilde]
0

Tittar jag på "danska blocket", DBA ligger engelsk bulldog på 19 000 DKK vilket var den dyraste rashunden, Det är nära 24 000 SEK. 🤔