Vilken är den dyraste hundrasen?
Ja vilken är den dyraste hundrasen igentligen?
chihuahua engelsk bulldig, frallor kan vara rätt dyra också.
Engelsk bulldogg, miniatyrbullterrier, mops, fransk bulldogg, shar pei, pomeranian är några av de raser som poppar upp. Sen är vissa kennlars hundar dyrare.
Kan vara relevant att skriva rekommenderat pris enligt rasklubben för att få reda på vilken som är dyrast, om sådant finns såklart. 🙂
Chihuahuacirkeln skriver 15.000 kr. Priset ligger numera oftare under än över detta verkar det som, men ibland tvärtom om valpen t.ex. är lovande för utställning.
#3 Brukar rasklubbar ha ett rekommenderat pris? Aldrig sett🤔
#4 Kanske inte alla har det? Jag vet faktiskt inte, men har sett att fler än Chihuahuacirkeln har ett riktpris/rekommenderat valppris. T.ex. skriver Japansk spets klubb 12.000 kr och uppåt, Laikaklubben 10.000-12.000 kr och Papillonringen skriver att man får räkna med 10.000-15.000 kr och uppåt. Inga spikade priser, men något att utgå ifrån. 🙂
Om det inte finns så får man väl gå efter erfarenheter och googlade antar jag.
Boston terrier vet jag ofta går på över 20.000:-

Min ras är den dyraste. Ingen får köpa mina hundar oavsett pris.
>>>Malum domesticum<<<
Mina (Borzoi) ligger på 14-15000 det är inte lika mycket som små sällskapsraser, men det är ju inte heller gratis =P
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Thai ridgeback dog ligger nog på 20 - 30 000 men är med största sannolikhet inte dyrast.
#9 Shit😮
Att köpa eller äga?
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
#11 Köpa fattade jag det som.
Ska man se till utlandet så var det väl en Tibetansk mastiff i Kina som köptes för typ 3 miljoner eller nåt. Länge sen nu, men i alla fall.
#13 Var det inte 12? 🤪
Tass Josephine
Själv anser jag 15 000kr är normal pris, många raser ligger det priset -+1000 kr. Sen ser man väl vissa är dyrare Boston terrier har vi kollat lite på då får man räkna med behöva betala 18 000-25 000kr för en valp.
Har sett "Labradoodles" ute på blocket för 25-30.000. Men nu är ju det ingen godkänd ras, så det hör kanske inte till diskussionen. ;)
Dyrast annars, som jag sett, tycker jag är pomeranian och engelsk bulldogg, för typ 20.000.
Min ras, storpudel, ligger någonstans mellan 13.000-15.000
#14 Haha, jovisst ja! :D
Labradoodle kostar hutlösa 25000kr, och då är det ju en blandras.
Tittar jag på "danska blocket", DBA ligger engelsk bulldog på 19 000 DKK vilket var den dyraste rashunden, Det är nära 24 000 SEK. 🤔