Hundar iFokus

Hundar

Etikett: efterlysningar
Läst 4195 ggr
Grodan
0

Dela hund? (Stockholm)

Hejsan!

Jag söker någon att dela min hund med. Hur exakt detta skall gå till kan vi komma överens om, men gärna varannan vecka eller något sådant. Perfekt tillfälle för dig som vill prova på att ha hund, eller vill dela ansvar.

Hunden är en liten brun dobermann hane på 6 år, som är mycket ung i sinnet. Han är översocial, älskar människor och vill sova i sängen med den han tycker om. Skrattande Supergosig och vänlig sällskapshund alltså!

Han jagar inte vilt och vaktar inte vid dörren (jag har inte lärt
honom att skälla när folk kommer på besök - däremot får alla besökare stora blöta pussar). Förutom katter gillar han alla slags smådjur som råttor, möss och iller. Hans bästa vän är en iller…

Han är en lugn och mjuk hund som tränas bäst med mjuk metod.
Träningsmässigt är han oerhört samarbetsvillig, lättlärd och duktig och gör allt för att vara dig till lags.
Killen är ej registrerad i SKK och räknas som blandras, dock är
föräldrarna kända. Han är ej HD-röntgad, dock röntgad för
Wobblers - vilket han tyvärr har (betyder att agility och för mycket trappor och hopp skall undvikas).

Jag bor i Sköndal, söder om stan. Ring gärna.

08-7763415, 070-4916294

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
0

SaraC
0

Vad vacker han är!

Hoppas du hittar någon, borde ju inte va så svårt i en så stor stad.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Grodan
0

Tack, ja, han är mycket vacker!

[Vargnatt-]
0

Otroligt fin hund! Hoppas du hittar någon bra människa som vill hjälpa till :)

Klippen_Zacke
0

hej ,

så vacker hund ! :) Synd att man bor så långt bort ! annars hade jag gärna hjälp dig !!:D

nattfrost
0

Putt

Klippen_Zacke
0

6# Vadå Putt ? :P

Zebben
0

#7 Man skriver putt för att tråden inte ska försvinna. På så sätt ser man till att tråden alltid är aktuell..

Klippen_Zacke
0

Jahaa, okej är lite ny så :P

TinaH
0

annars så kan mava PUTT åsså….Oskyldig

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Velsan
0

Han e hemma hos mig på test nu :P Jättemysig, å gick hem direkt hos husse eftersom han kan hämta snusdosan ;) Skönt att ha en hund runt omkring sig igen, även om man bara kommer va extramatte :)

[mariia]
0

Det här var ju himla lustigt !

jag bor i Söderort mycket nära Sköndal, och har gått i precis såna här tankar ett tag och undrat om det finns såna här former för delat ägandeskap.

Måste hålla med om att det verkligen är en mycket vacker hund.

Han låter ju supergullig och sympatisk. Dock är jag lite kräsen vad gäller ras och så och har en förkärlek för speciellt "godmodiga" hundar som golden, spaniels, stbernhard etc, och gärna hundar med mycket, gosig päls:).  En hund med jaktpsyke är nog inte primärt vad jag letar efter, också med tanke på att de ofta behöver väldigt mycket motion etc.

Dock vet man aldrig, kanske det är värt att prova att ses eller så? 

Jag har tankar på att bor mer utåt landet på sikt och då skulle jag ha mer möjlighet att motionera en hund i stora skogsområden.

jag funderar, finns det ett etablerat sätt/ställe att annonsera om sånt här, och har någon bra ideer om former för detta delande? Det bästa är väl om man känner varandra från början, men om man nu inte har någon med samma önskan i sin närhet. 

ha det bra och hoppas du hittar rätt delande till hunden även om det inte skulle bli jag! Alla övriga tips och kommentarer också mycket välkomna, av någon som har tankar kring detta.

SaraC
0

Tycker absolut du och Grodan ska kontakta varandra och prata lite kring detta, lycka till! :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Mariana-clarissa
0

Vad generöst av dig att vilja dela hund..

Tyvärr bor jag inte i stockholm…

Jag tycker också att man ska ha annan hundras

är rädd för sånadär stora hundar..

Därför fundrarar jag på katt istället för hund

eller en liten chinesisk nakenhund

Men det har jag ju sjatat om hela helgen nu..

[mariia]
0

hej , tack så mycket för era svar!

ska kontakta "grodan":)

hälsningar maria

Grodan
0

#15 Ja, det har du ju gjort. Dock är det väl intressant att fortsätta diskussionen öppet?

Om jag går till ditt inlägg #12. Om du menar samma som mig med godmodig så är Korven godmodig. Han är känd som världens snällaste dobermann.

Velsan som skrev inlägg #11 har träffat honom och när hon såg annonsen här kontaktade hon mig. Hon har redan haft Korven vid två tillfällen - några dygn - och det har fungerat jättebra.

Sista gången blev jag dock själv så himla saknig att jag nu verkligen fått mig en funderare… kan man dela sin bästa vän?

Etablerade ställen att annonsera om hundar är väl här och vovve.net, men jag tror att det absolut vanligaste är att man delar hund med någon man känner ev redan bott ihop med. Ex så är det ganska vanligt att fd sambos delar vårdnad om hund precis som man gör med barn.

Faktiskt har jag svarat på flera annonser om folk som söker hund, men de söker då en permanent och sällan en hund att dela med någon.

[mariia]
0

okej, tack för ditt svar:)

menade inte alls att säga något om din hund, bara om rasen!:)

jo att dela med någon man känner väl är naturligtvis det bästa.

Egentligen känns det ju på det sättet även ang. att vara hundvakt/dagmatte..det optimala skulle ju vara att även det var en nära vän. 

Ja, vi får fortsätta leta!

Hälsningar Maria

[mariia]
0

…och tack för dina tips! :)