Negativa tråden november
Allt kan ju tyvärr inte gå bra alltid. Här kommer novembers negativa tråd. Vad är det som inte går riktigt som du tänkt?
Båda hundarna har något skit i halsen och unghunden har snoppdropp så bakterierna går liksom i omlopp från den ena till den andra och mellan mun och snopp. Jag ska beställa AE-olja nu och hoppas att det kan råda bot på detta.
I övrigt skäller unghunden öronen av mig när jag kommer hem från jobbet eftersom den vuxna blir uppspelt. Och den vuxna blir ännu mer uppspelt när unghunden skäller. Fint. Vi har inte varit så konsekventa med den träningen. Måste ta tag i det nu.
Unghunden har kommit på att det är skitskoj att kampa med mina armar. Så fort jag är tråkig hoppar hon upp och hänger sig fast, får massa blåmärken. Hon som precis slutat med valpbitandet…
// Nadja
Arrak har en gigantisk trotsperiod.
Vadå gå fint i koppel? Det har du aldrig lärt mig. Inte hoppa? Men det har jag ju alltid fått! Inte stjäla grejer? Vadå, om jag når dem så är de mina! Låta bli att jaga allt jag ser? Konstigt uttalande matte, varför då?
Försöker andas lugnt och intala mig att det är tonårstrots, och att det kommer att ge efter. Inte så lätt alla gånger… (morr)
Att Poshs rygg har blivit markant sämre de sista dagarna. I morgon bitti är det dags att ringa det där tunga och olidligt svåra samtalet till veterinären… Älskade Posh, trodde att det skulle gå lite till <3
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Riley skäller konstant. För allt. Han skäller när han vill bli lekt med, han skäller på lillebror, han skäller på grannkatten, han skäller på småpojkar som cyklar och allmänt bara leker (ja - enbart grabbar i åldern 5-10), jag blir tokig på honom! Funkar ju heller inte att slänga ut honom, för han skäller ju på fåglarna också. 🤪
Det är definitivt tonårstrotsen som dök upp, men åh så jobbigt. Bara att kämpa vidare.
Hunden kan ff inte apportera…..
Fjants "antikiss" medicin verkar slutat funka så han har börjat läcka igen =( Vilket innebär dyngsura kissdoftande liggplatser i hela huset 🤮
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#4, Åh nej, jag beklagar :'(
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Happy & Roxy stack idag upp i skogen, när de skulle springa hem kom svärmor och ja höll på att sluta illa! Länge sedan de stack så. Träning att stannapåtomtenävennärmattevänderryggen2sekunder går sådär ibland :/
Måste komma på lösning men klurat i evigheter! :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nitas uppfödare har fortfarande inte bokat någon tid för MH, och jag börjar bli orolig för att hon ska komma igång i löp snart. Sist så var det bara ynka 3 månader mellan löpen. Usch!
Om hon kommer in i löp så är hon inte välkommen på MHt, och det hade varit skit. Hon är redan över 18 månader, och jag vill inte behöva vänta så länge så att hennes reaktioner etc försvinner.
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Det finns ingen hund i huset och kommer inte finnas det ett bra tag till…
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Idag var Arrak ute på äventyr. Grrr…
Vi har ett hyfsat inhägnat område, och jag såg till att alla uppenbara öppningar var stängda, och han brukar hålla sig fint intill oss, särskilt om man går iväg. Idag? Icket.
Han var ute på äventyr väldigt länge (10 minuter?) och har öppnat ena grinden. Troligtvis inte gått ut, men ändå öppnat. SUCK.
#4 Beklagar sorgen! 🌺
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#13, Tack! Känns hemskt att bara sitta här och titta på honom (som just nu förnöjt gnager på ett ben) medan minuterna tickar iväg 😕. På sätt och vis vill jag ju ha det gjort, att det skall vara över, om inte annat så för hans skull - samtidigt att han skall finnas här för evigt ❤️
Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!
Vet precis hur det känns. ❤️
#16, Tack ❤️
Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!
En veckas förkylning nu och jag är fortfarande inte helt hundra. Saknar våra långpromenader som husse nu fått sköta :( imorgon måste jag ut!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Elviz lydnad går åt h******.. Helt plötsligt kan han inga moment alls, för att inte tala om uppletandet.. Vadå komma tillbaka med sakerna? Det har du väl aldrig lärt mig?
Vet inte alls vad det är för period han har nu.. 😐
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Jag hatar skolan, eller inte skolan i sig för jag tycker det är kul med ämnena vi har osv. Det är min klass.. herregud för min klass.. Känner mig utfryst och utnyttjad (jag är för snäll och generös och tror för gott om de som kallade sig mina vänner). Har totalt fått nog och ska sluta vara så jäkla snäll..
Pga att jag mått dåligt i skolan har uppgifterna packats på hög och jag har en kurs som slutar på torsdag… och 4 uppgifter som ska vara klara tills dess… 😭
Jag har sjukt med scenskräck och prestationsångest, att ha en redovisning på engelska framför 20 pers, det är omöjligt! Jag skulle haft en idag, men igår låg jag på riktigt och hyperventilerade. Fick prata med läraren och ska få göra den nästa vecka i en mindre grupp iaf.. Jag VET att det inte är farligt, blir något fel kommer inget hända. Men det är liksom inte det som är grejen, och det verkar ingen förstå. Alla bara säger "men skärp dig, det är inte så farligt", "alla är ju nervösa" och "äsch det är ju lika läskigt för alla!" suck..!
Att redovisa på svenska, i ett ämne jag gillar (ska ha ett argumenterande tal angående valjakt) är "inga problem", det är klart jag darrar som ett asplöv men det är långt ifrån så extremt som med engelskan, och jag tycker faktiskt det argumenterande talet ska blir lite kul..
längtar tills jag tar studenten i vår, får flytta från den här skitön och lämna alla utnyttjande "vänner" 😭
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
#20 Ångest är hemskt! Stor kram!
Imorgon flyttar en av hundarna, nästa i december… Vad ska jag göra nu då??😭
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Yngsta hanen har för ett tag sen markerat alla våra skor, vissa fick vi slänga te.x mina vita converse då de var så nerkissade och de inte gick o få bort… Mina helt nya skor kissa han ner också, inte tyg så de gick o rädda iaf..
Sen efter de sluta markeringen o har vart väldigt duktig LÄNGE! Sen kom svärmor på besök och vad gör han? Jo kissar ner hennes skor.
Både igår och idag har han markerat inne i gästrummet.
Vill testa o kemisk kastrera honom men sambon vägrar 😡
Hemsida: Nivinas kaniner
Var hos veterinären i torsdags och Dafnes rygg är sämre.. Fick prova ny smärtlindring då Metacamet inte funkat på sistone. Hoppas detta funkar för annars är det injektioner som gäller för henne… :(
Ångesten gör att tålamod samt lusten att träna hundarna försvinner och det är inte så roligt att behöva tvinga sig själv att aktivera dom, även fast de är det jag måste göra. Sen har min terrier problem med höfterna och lederna, vilket gör att jag känner en ständigt oro och stress..
Vänliga hälsningar Frida Ramstedt
Sajtvärd för Terrier iFokus & medarbetare på Hundar iFokus
springandetassar.weebly.com
Så fick jag oväntat besök och hundarna levde rövare 95 % av tiden. Jag fyllde deras kongar men de tog slut rätt snabbt eftersom innehållet inte var fryst. Ena hunden skällde och den andra gnällde. Suck. Dessutom är jag värdelös på att instruera folk hur jag vill att de ska göra och inte, så hundarna både uppmuntras att gå upp i varv genom yviga hälsningar och blir "belönade" när de skäller/piper genom att de får uppmärksamhet. Ibland vill jag bara dunka huvudet i väggen. Vad är mitt problem?!
Här går vi snart in på månad nummer tre med hälta.. Lillkillen växte alldeles för fort men nu är vi på bättringsvägen, längtar så till han kan få sträcka på benen och få jobba ur all överskottsenergi ur kroppastollen. :)
Dolly är sjukt skendräktig😕 Hon går omkring och gnäller, producerar mjölk och är en riktigt ragata mot andra hunden ena sekunden och andra sekunden vill hon dia henne. Vette fasiken om man borde kastrera henne egentligen, hon mår inte bra av det.
// Nadja
Har i flera månader jobbat med att lilleman inte ska hälsa på alla som man stannar och pratar med, efter hans MH (där han ska hälsa på ett x antal människor) har vi fått börjat om… Visst är det ett lyxproblem, han är bara glad och älskar verkligen allt och alla. Men det är fruktansvärt jobbigt med en stor hund som försöker ta sig fram och gasar väldigt mycket när det kommer till människor, speciellt när en annan har ryggproblem. Har dock eventuellt hittat ett fungerande sätt, det ska vi fortsätta med och se hur det blir.

Ingrid var på dag 63 från första parningen i lördags, 63 dagar från 4:e och sista parningen idag. Hennes lilla mage har försvunnit, det hårlösa runt tuttarna stannade av, det blev inga valpar. 😕
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag ar sjuk och har missat agility denne veckan.
#30 Så tråkigt. Jag har haft mycket mer att göra än jag trodde,vilket resulterar i mindre tid och energi åt hund och träning med henne, vilket är vad jag vill lägga tid och energi på. :( Dumma byråkrati!
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Att min sista tävling för i år var jag trött o så osugen o har en halvt dålig känsla nu
Kenzo blev kastrerad förra torsdagen och har SÅÅÅÅÅ ONT! Vägrar röra sig och sitter på samma ställe i soffan hela dagarna och gnyr. Han vågar knappt lägga sig ner så man får välta honom på sidan. Var hos veterinären IGEN igår och fick mer smärtstillande + morfin tabletter. Han vågar knappt kissa och bajsa..
Det är troligtvis stygnen om irriterar honom så den sista knutan fick vi lov att klippa av idag!
Hoppas att det går över snart så att han slipper ha ont😕
Känns inte helt bra i skolan.. är stressad över mitt gymnasiearbete då jag hoppade av första idén där jag jobbade med 2 andra men jag fick göra allt. Så nu har jag missat typ ett halvår och får stressa som fan med nya arbetet… 😭
Har ingen heller att vara med i min klass längre vilket känns piss…
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Jag hatar detta mörka och dystra väder… Man hinner inte göra nånting… koppelpromenader ger ingenting, min tös behöver springa fritt i skog och mark. Men man hinner ju ingenting på dagarna innan mörkret kommer!
#36 eller hur? Min sköthund måste få mer träning. Hamnade i ett träningsdag för de som kommit lite längre och jag vill ju inte att de ska skicka Elsa lägre :/ men det är så mörkt så det går typ inte träna. Vill ha en upplyst träningsbana NUU!!