Trimma hund, frisyr tips
Hej!
Det börjar bli dags att trimma ner min lurviga gumma, problemet är att jag är osäker om jag vill trimma ner hela kroppen (om det ska vara "ras-standard trimning", så gör man det). Men kommer inte ställa ut henne förens till sommaren & det är ju ett tag dit.
Vill gärna behålla päls på huvudet, så hon blir trimmad över hela kroppen,förutom huvudet.Men går det att göra så eller kommer det bli extremt fult sedan när man ska ställa ut & man trimmat ner huvudet senare än kroppen?
Hade pälsen varit lite bättre hade jag behållit henne långhårig, men hennes lockar/rastaflätor har börjat bli lite halvdåliga.
( Men, vill gärna ha tips på olika frisyrer man kan hitta på om man nu "får för sig" att inte följa rasstandarden under vintern 😊, så kom med tips, bilder uppskattas).
Vad har du för ras? Bild på hur hon ser ut nu?
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
#1: Perro de agua espanol, har tyvärr ingen bild på datorn, men kan försöka lägga ut när jag kommer hem ( är bortrest just nu).
Haha har sett en Pudel klippt som en Kerry blue Terrier, roligaste på länge!
Gör något skojigt och udda vetja 😃
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Du måste ju kunna spara på huvudet nu om du vill, och sedan inför utställning raka ner både huvudet och kroppen så de blir jämnlånga? Om jag förstod dig rätt :) Har du flera olika skär kan du också klippa kort på kroppen och spara bara lite mer på huvudet, så blir det inte lika tydlig övergång. Lycka till! Du får visa bild på resultatet sen 😃
har du spanat på Pälsvård i fokus? Säkert få en del tips även där inne, jag skulle googla lite för få lite ideer på bild. Men tycker Nalle ger bra förslag 😉
Trimmar henne imorgon, så lägger ut före & efter bilder till helgen :-)