Bolognes eller Malteser?
Vi har bestämt oss för att köpa en hund. Vi kan bara inte bestämma om vi ska köpa en Malteser eller en Bolognese. Har någon av er erfarenhet av någon av raserna så får ni gärna dela med er. Vi är en familj och vi har forskat länge kring vilen ras som passar oss och kvar är nu dessa två. Barnen är 12 och 9 år.
Jag skulle besöka uppfödare av raserna, och lite känna er fram vad ni tycker kanske även någon uppfödare har planer på kull och man kan då träffa fäderdjuren minst den utvalda tiken som planen är att bli mamma och se lite hur hon är. Jag har inte mycket erfarenhet av raserna så jätte mycket :)
Tack :) Jag frågade faktiskt en uppfödare men hon ville inte ha så mycket spring från folk som inte visste om dom skulle köpa.
Om du har möjlighet att fara så är det ju inte allt för många månader kvar till stockholm hundmässa, kanske finns möjlighet att träffa raserna där och prata med ägare och uppfödare
https://www.instagram.com/aros_yoda/
#2 - låter som en trist uppfödare. Att besöka någon som har rasen är det bästa för att lära känna den och se om det är en ras som passar en.
2 trist för henne då missa hon en intresserad valpköpare, kontakta någon annan är mitt tips. Sen kan det vara bra att man ringer o frågar om det finns planer på ta kull i vår eller när ni tänkt skaffat valp. 😉
Tack, det ska jag göra.