Hund som inte tål hanhundar
Hej!
Har ett problem med min 17 månader gamla sheltie hane (okastrerad), han tål inte andra hanar som är okastrerade. Han är annars världens härligaste hund som inte drar i kopplet eller gör utfall. Det är bara då han träffar okastrerade hanar som han reagerar aggressivt. Han gör inte utfall mot de men om han kommer åt att snusa på de reagerar han aggressivt skäller och försöker hugga de, och oftast reagerar de likadant som svar och då blir han ju ännu mer triggad. Detta är ett problem då vi tränar agility och det är andra hundar runt omkring, vill inte att han ska flyga på dem… Hur får man sin hund att gå ihop med andra hanhundar? Eller ens att acceptera de?
HAr samma problem med vår ena, så sätter en tass här ^^
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Min var likadan i den åldern, skulle tro att det är just en åldersgrej.
Nu är han 2,5år och stencool med det mesta. Kommer en hane och muckar mot honom så svarar han oftast inte med annat än lite pip och på sin höjd ett skall.
Socialträning, socialträning, socialträning!
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Låt honom träffa gamla, rutinerade hanhundar(om möjligt) och träna så långt bort ifrån så att han fortfarande kan ha fokus på dig och gå sedan successivt närmare och närmare över en tid. Lycka till :)
Hälsningar Sasha, Zally och mig!