Bra hunddagis Stockholm
Har ni tips på något bra hunddagis I Stockholm? Gärna utan boxar och praktikanter….Kommer vara I behov av dagis snart och måste ställa mig I kö men vet inte riktigt vart.
Jag har själv varit på Årsta hundcenters hunddagis och det är en av de bästa hunddagis jag har varit på, trevlig och kunnig personal, trevliga hundar, bra rutiner och det är väldigt lugnt där för att vara ett hunddagis. :)
- Nederlandse Kooikerhondje -
Flash dance i Järfälla går hunden på. Skulle nog ge dem en 3,5 totalt, kanske en 4a. Positivt: hundar sitter inte ensamma i boxar med galler, utan 5-6 hundar i något störrre boxar med möbler. Även fast hundarna har det trångt trots allt tycker jag. Vid fint väder låter de hundarna rotera och vara ute i rasthagarna. Dock binder de fast hundarna så de inte kan röra sig, i ena hagen, det är ett minus. De har mycket personal, dock har de ibland även praktikant. De är flexibla. Har en liten butik med gott och annat man kan köpa, smidigt.
På minussidan är att jag sett personalen vara för hård på handen mot min hund. Kan finnas mer minus som jag inte kommer på i skrivande stund.
#1 Tycker det låter som att de på årsta har väldigt många hundar, det ger mig alltid en varningsflagga..hur ofta och hur länge går de ut med hundarna där? Finns det praktikanter? :)
#2 Skulle aldrig sätta min hund på ett dagis där de binder fast hundarna, hunden kan ju få panik och trassla in sig :(
Verkar så svårt att hitta dagis, helst eftersom de flesta verkar ljuga om verksamheten och så tror ägarna allting är jättebra!
De har ca 30 hundar vilket är en ganska liten summa för att vara ett hunddagis, jag vet att de hade två praktikanter från Realgymnasiet tidigare då dem eleverna gick hundlinje, annars vill de helst inte ta in vem som helst bland hundarna.
Hundarna var ute 2-4gånger/dag beroende på när hunden börjar och slutar och jag tycker dagiset försöker anpassa sig efter hunden och ägarens önskemål väldigt bra. :)
- Nederlandse Kooikerhondje -
Tror det man vara svårt att hitta ett dagis som inte har boxar.
Men kan rekommendera Ego dog's hunddagis i Haninge. Super trevlig personal, stora boxar, dem har praktikanter (har själv praktiserat där), dock så beroende på hur kunnig och duktig praktikanten är desto mer hundar får och lite mera krävande hundar. Dem går varje dag två promenader, en lång och en kort. Sen vet jag nu på senare tid att dem även fått en hundrastgård som hundarna får springa av sig i.
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan