Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 940 ggr
Lexie82
0

Hjälp med skor!

Jag vill ha skor till min golden  retriever, av två anledningar. Dels för att han drar inte så mycket skit nu på hösten, och dels för att det blöta vädret gör att han ständigt är på gränsen till att få svamp mellan trampdynorna hur mycket jag än torkar.

Så jag har två frågor. Dels vill jag har tips på BILLIGA bra skor, och dels undrar jag hur man kollar vilken storlek han ska ha.

Lexie82
0

Ska tillägga att han inte kommer ha dem på sig på långpromenader eller när vi är i skogen och kutar, utan bara på vanliga kortpromenaderna så att han inte blir blöt om tassarna lika ofta.

Lexie82
0

Funderar på dessa http://arkenzoo.se/trixie-hundsko-neopren-xlarge-2-pack.html

Någon som har nån erfarenhet av dem? Och kan någon förklara varför i hela friden hundskor säljs i 2-pack? De har väl ändå fyra tassar??

Majken!
0

Eftersom hundar inte behöver skor så säljs de inte i fyrpack. Får hunden svamp, klipp bort pälsen på tassarna istället för att trä på något så det blir ännu tätare.

Lexie82
0

#3 Jag bad inte om dina personliga åsikter om skor till hundar.

Hildgrim
0

Skulle kört Paws i detta fallet. Det är "engångsskor" men går att använda flera gånger. Är som en ballong man drar på.

[Forest]
0

5 tycker du dom sitter på bra har funderat på dom själv men sett klipp där hundar tappar dom och det är värdelöst att hålla på ta på hunden skor varannan minut 🤪

Jag har gjort egna skor men dom håller inte så bra mot blött, men dom funkar bra mot kyla det är då våra behöver skor för slippa massera deras tassar.

[Kaoskaos]
0

Antingen klippa bort päls eller ta en hårtork när ni kommer in . Enligt min egen erfarenhet . Hade nämligen samma problem och skor som är vatten täta stänger enbart in fukten och problemet blir värre .

Majken!
0

#4 personligt eller inte, att sluta till tassen gör att det blir mer fukt, inte mindre.

Rebornlady
0

Jag har samma tanke och funderar på dom som finns på Hööks?

Lexie82
0

#7 och #8 Hur menar ni att det ska bli fuktigt inne i en vattentät sko av att ha dem på sig i max 20 minuter?

#9 Hööks hade jag inte ens tänkt på! De svarta som säljs parvis såg intressanta ut.

Lon@
0

#10, för att huden, i synnerhet tassarna, utsöndrar fukt? Jag håller med övriga, större svamprisk med skor än att klippa pälsen, torka torrt/eventuellt föna och kanske pudra med potatismjöl.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

[Kaoskaos]
0

Precis som #11 säger hundarna svettas genom tassarna . Raka /klipp bort håret och torka när ni kommer in . Alt torka med hårtork tills det är helt torrt