Hundutställning med champion mål!
Här är vår fina lilla kelgris
Driver bloggen Mrsra här är alla välkomna att besöka sidan
fin, lycka till med utställningen :)
1 åh vilken liten sötnos
Så Fin :-)
Avlar ni med honom eller är det endast för skojs skull?
Grattis! Det är superkul när ens hundar blir champions :) Jag har just nu 3 hundar som är över 2 år och alla 3 är champions i minst 3 olika länder. Kuuuuul!
Ställde en av våra hanar för första gången, han fick exellent & ck, två gånger till så… :-)
Själv tycker jag att utställningsvärlden bara blir skevare och skevare, tråkigt:( det är ju ganska vanligt att de större uppfödarna har förtur tyvärr vilket är synd då man ser andra som har minst lika fin hund som dem men är man tjenis med dommaren sedan innan så är det inte så konstigt att man blir BIR :-)
#6: Ja, det är sant 😕Känner till en sådan kennel (namnger inte) men det är tråkigt. Den kennel hade även flera rasavvikelser, medans det fanns andra hundar som var dubbelt så fina både anatomin & pälsmässigt, gång & allt, så det är trist.
#7 Ja det är tråkigt, jag känner också till en del kennlar inom den rasen som jag har som har den så kallade förturen :-( i längden blir ju rasen helt fel tillslut. Men det är alltid lika kul när någon som inte är stor uppfödare vinner tycker jag :-) då vet man iallafall att domaren är rättvis och dömer hunden och inte vem som håller i kopplet :-)
#8: Ja, men det beror ju helt på domaren också, finns domare som favoriserar vissa folk/hundar & ger de bättre utlåtande, medans det finns lika fina hundar i ringen & alla domare är inte heller super duktigt på rasstandard på rasen.
Skapa ny tråd om ni vill ta upp hur detta om utställning mm 😉