Hund blev offer för björn....
http://www.expressen.se/nyheter/1.872277/bjorn-dodade-algjagare-och-hund
Så fruktansvärt…..
Usch håller med..
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Det var väl gammalt. Eller har det hänt nu?!

Artikeln publicerades den 2 oktober 2007, vilket är idag så det är en ny händelse
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ber om ursäkt. Tog för givet att det var en gammal notis. Kunde inte i min vildaste fantasi att det skulle upprepas igen.Törs väl inte gå i skogen snart. Min man jagar i jämtland.

# 3
biobio…
enligt en skånsk kalender så ska det vara den 8/10-07 idag….
jag vet inte hur en norrlänsk kalender har för datum ordning…..

Jag läste det .. hemskt!

TinaH jag tänkte rätt men skrev fel =P
_**/Mvh Anne
Hemskt att det händer, och att bjärnen var så nära byn.
Jättetråkigt.. Som alltid när sådant här händer..
Inte ovanligt att björnar är nära oss människor, inte här det finns många iaf. Dock svårare att se dem, eftersom de sticker när de märker att någon är påväg, om de hinner.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Fy vad tragiskt. Undrar om hunden försökte fösvara sin husse eftersom båda blev dödade???
Men det är ju extremt ovanligt att en björn dödar en människa, här i Sverige.. Björnen måste ju varit skadad eller sjuk på något vis
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Knepigt. Olyckan hände i direkt anslutning till stugan va? Jägaren har ju knappt hunnit hänga på sej bössan? Mycket frågor. Vi får nog mer svar i morgon.

Om det var nära stugan så kan det hända att björnen letade efter mat och blev störd då jägaren och hunden kom ut
_**/Mvh Anne

Skumt tycker jag de är.. Spec när jag bor i närheten..

Läbbigt…
Ja, det är hemskt.. Jag har åkt förbi där när vi skulle till Norge. Kände igen på teven också. Stackars hund. I tidningen står det typ ingenting om hunden, bara om männsikan..
#18 Jag har haft hundar hela mitt liv och dom har betytt mycket för mig, men nog värderar jag människoliv högre iallafall. Denna stackars man har blivit sönderriven och bortsläpad och sedan nergrävd av björnen. Det är väl inte riktigt läge att skriva om hunden även om det naturligt vis var synd om den också !