Få vit hund vit?
Hej!
Jag har en vit hund & pälsen har lyckats bli något blå/grå runt halsen pgr av ett s**t-koppel som färgade av sig från lädret!
Har rengjord en gång med såpa & en gång med schampo avsett för vita hundar.
Men det har inte fungerat så värst bra…
Någon som har något tips på vad man kan göra/använda för att få bort det?
Fick tips om klorin, men det är ju inte speciellt hälsosamt för hunden? eller har jag fel?
Absolut inte klorin.
Det kommer att försvinna med tiden, men har du en utställning ni ska på, så skulle jag faktiskt gå till ett hundtrim och be om hjälp. De lär ju veta om det finns blekande medel som passar hundpäls.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1: tack, får göra det :-)
Kom och tänka på galltvål efter jag postat inlägget, det använder man ju på fläckar på textilier. Kan vara värt att testa.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Googlade, och det är många som använt galltvål på sina djur: http://hundar.ifokus.se/discussions/4d71715ab9cb46222707eef6-tvatta-vit-hund-med-galltval
Vet att en del använt potatismjöl för att få rent vita hästar, kanske funkar på hund med?
Tack för alla tips, får prova mig fram :-)
I stallet använder vi ketchup på vita hästsvansar som blivit färgade av kiss, bajs och lera :) Det fungerar!! Ketchup som shampoo och duscha av.