Era finaste hundnamn
Hej, här tänkte jag att vi kunde samla våra finaste hundnamn. Jag börjar då. (: Trygve Liston Laban Findus, Lusifer (Lite åt katthållet dock) Timon Enok Chanel Bessie Doris Nemo Tintin Diezel Ester Nikko Elvis Duva Nova Ronja Viggo Algot Gusten Milou Sigge Mino Loke Lowe Dumbo Emyl Jinton Kew Förlåt om listan blev lite lång, skriver på mobil. (:
Azula
Rizzla
Achilles
Hector
Lee
Shiro
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Jag är partisk så:
Ivana
Tesla
Anjuska
Chayka
Bogart
Darko
Leon
Otto
Nessie
Balder
Alla är hundar jag känner/har känt.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
tycker det är svårt för jag kommer på fina nya namn hela tiden
min hund är ju döpt till Sammie :)
Jag tycker annars dessa namn är fina just nu även om jag är osäker på vad min nästa hund kommer heta:
Pepsi
Chili
Aska
Fanta
Lipton
Japanska namn är också fina jag gillar ju serien naruto så min nästa hund kanske kommer få ett namn från någon karaktär därifrån!
Sett/mött hundar som hette Mynta och Timjan.. gillade det skarpt! :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Jamie och Marceline - inte alls partisk ;) Nä men jag gillar korta, rappa namn (och så döper jag hundstackarn till Marceline? ;) ) Som Hit, Yapp, Zip osv. Men jag tycker även om långa krångliga namn som man nästan måste ha förkortningar av, så som Marceline som jag även kallas Marcy, Mars, Linipini osv ^^ Jamie Blev det för att min favoritillustratör heter Jamie Hewlett :) Jag gillar att ha tema på mina namn och då Jamie Hewlett även är serietecknare så tänkte jag att jag skulle fortsätta på serietemat med Marcy, så hon är döpt efter Marceline the vampire queen från Adventure Time #nörd Så snabba eller långa, med inspiration från någon jag gillar ;D
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Min katt: Tocer
Mina marsvin: Rizzla, Myztiq, Gollum, Razta, Amira, Bonnie, Bua, Rosie. Rue.
Mina hundar: Yackie, Yrza, Yollie, Pandora, Zoraka, Fancy,Chico, Affe, Pimpim.
#4 - har en kompis med två heeler som heter Chilli och Garlic😃
Jag gillar namn som inte var och varannan hund heter. Korta ska de också vara och gärna säga något om hundens personlighet eller egenskaper. Det är ingen slump att mina heter Jin (guld), Feng (vind) och Kaiju (märklig varelse). :P
#8 haha märklig varelse ^^ sött!
#9 En alternativ översättning är "monster", hehe. ;)
#10 ja vad är mer passande till en aussievalp? Hihihi!
Våra hundar har hetat Sammi (smeknamn bla Sammisen, Samira, Samantha, Sälen…) Hennes valpar (våra namn/köparens namn): Tess, Timjan/Zorro, Tabasco/Ludde, Lucky/Lelle/Fanny, Bosse/Hercules, Ebba, Rocky. Ramses (smeknamn bla Tramses, Rasmus, Buffeln, Björnen, Pelle-Göran…) Tequila/Kila (fosterhund en vecka så inte massa smeknamn) Sirius (smeknamn bla Sillybilly, Sirrevirre, Sillen, Fluffo…) Alizza (smeknamn bla Lizza, Little Legs McGee, Mona - moaner på essexdialekt=Mona…) Namn som varit på förslag/vänners hundar är Chewbacca (Chewie) Mini Mysan Myra Estrella (Stella/Ella/Ester) Kira Kingston Troja Flip …
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Älskar namnet Ixxi på min hund, kommer nog aldrig klicka så mycket med ett namn som med hennes. Kom på det själv av en slump.
Ådi hette Fridolf och skulle heta Kenshin men Ådi var en Ådi.
Apache hette Tyson och det passade honom inte alls. Han döptes efter en "patch" på hans höft så "patchy" blev Apache. Ett namn jag också gillar skarpt.
Frodo vill jag skulle heta Elliot, han passar i nåt sött namn men husse var skeptisk på att ha en kines så jag lät honom välja namn och Frodo blev det. Jag hade föredragit Bilbo i så fall men de bondade över att han fick välja namn. :)
Andy hette J.D. efter en whisky och då båda är nykterister ville vi byta till nåt och Andy är ett gulligt namn även om jag säkert hade kunnat komma på nåt bättre om jag hade mått bättre. Men det funkar. :)
Digger heter Digger för att han är en riktig grävare, så han kallas Diggiloo oftast och älskar den "gyllene skor" låten.
Jag älskar japanska namn men Mike ska kunna uttala namnen så vissa namn skippas helt enkelt. Min katt Garion.. prins garion.. också storfavoritnamn bland de djur jag haft. Namn från fantasyböcker och vissa spel ligger mig varmt om hjärtat med. Även klassiker som Mario gillar jag. :)
Jag har en namnlista på namn jag vill ha på mina framtida hundar eftersom jag planerar uppfödning och vill ha fina tiknamn att välja mellan. :) Finns en del naturnamn på den namnlistan som t.ex. Clover.
Engla valde inte jag, utan min syster. Englas dotter döpte jag till Kiara (Efter lejonkungen 2) och nu har jag döpt Kiaras dotter till Clea (Efter en karaktär av MARVEL). Det jag har gemensamt på Kiara och Clea är att de båda är Prinsessor, Kiara är Prinsessa av lejonriket (hihi) och Clea är prinsessa av den mörka dimensionen. (Clea-Princess Of The Dark Dimension) Sen hänger deras stam namn ihop med de också, men på ett annorlunda sätt så de skriver jag inte här. Hihi
#5 adventure time!!! ❤
Jasmine
Dumle
Twix
Goldie
🐶
HONA
Mimmi
Buttherfly
Snowflake
Layla
Ladybird
Gold
Flower
Melon
Melody
Berry
Taylor
Peach
Star
Cherry
Hane
Goldie
Charlie
Dumle
Rabalder
Pinto
Spike
Cocos
Kaffe
Nemo
Robbin
Kakao
Rocky
Strowberry
Peppi
Curly
Pandy
Sino
Älskar japanska namn så som
Ichigo
Yuki
Yume
Arashi
Akari
Sakura
hina/Hinata
Hebi
Usagi
Nephrite
Akamaru (kommer inte från naruto 😉)
Rei/Ren (Koillversion och tjejversion i min mening)
Samt massa mer, men listan kommer bli alldeles för lång i sånna fall xD
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#19 Flämt inte sasuke eller kakashi? 😃
Haha joo dom med självklart! även Kiba! och skulle lätt kunna ha ett djur med namnet Gaara med! 😃
Jaaa!! 😍
Lix/Lux Loo Ester-lii Kiara Ditani Kala Katla Abby Gry Sam Algot Baloo Bambi Gru Gumby Kah Pumbaa Elmer Teemo
Jag älskar namnet Buster. Isak är också ett fint och bra namn på en hund. Lasse och Ali. Frank/Franke. Benny. Chet. Billy.
**Sonja, Ester, Sickan, Rut, Fröken, Frida, Sussi.
**
Många fler säkert men dessa kommer jag på nu.
Figaro, kom jag på! Tycker jag är extra fint, även Malte och Alfons.
Det sägs att hundar gillar namn med "I". Eller "y" kanske? Benny, Freddy ….
#26, Har hört att S eller R ska finnas med i namnet för det är lätt för hundar att uppfatta de ljuden :)
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
I #19 kan ju tilläggas att det inte bara är hundar de namnen passa på, för tex om en vecka kommer En liten Yuki och en liten Yume hem hit, men det r inga hundar, hundar har vi tillräckligt med för tillfället :P Men jjust Akamaru och Kiba de SKA va hundar xD blir nog en Akamaru och en Kiba när jag köper egna hundar :p
Fler som gillar anime här inne ser jag ;)😃
Akilles är ett namn jag alltid gillat…!
Min nuvarande heter Ikaros vilket jag oxå känner nu när jag vant mig vid namnet är azum, lite långt bara så han kallas Ikke. I stamtavlan heter han Zerocco! :)
Kiida/Kida och Zacha :)
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓