Hundar iFokus

Hundar

Etikett: presentationer
Läst 981 ggr
PetQueen
1

Hundar rädda för ny valp!

Hej! Min pappa har två chihuahua(or?) Och igår tog han hem sin tredje (valp). Men problemet är att våra "äldre" hundar är vansinnigt rädda för den nya lille! De två äldre är runt 8 månader, och den lille 10 veckor. Det syns tydligt att valpen vill leka med de men de hoppar undan så fort han kommer i närheten och skäller då och då på honom. Visserligen bodde vår valp tidigare med två katter, och jag undrar om det kanske är lukten från katterna de reagerar på? Jag har ingen aning men situationen är väldigt jobbig med tanke på att vi inte kan ha de ihop.. Några tips? Det skulle VERKLIGEN uppskattas :/?

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

Katthemsmatten
2

Hundvalpar har ett annat rörelsemönster än vuxna eller äldre valpar så det kan vara det som de reagerar på. Känns helt enkelt obehagligt med någon som studsar runt. Samma fenomen ser man med kattungar vs. vuxna katter. Tror inte du eller din pappa ska oroa er för detta. Med tiden kommer de vänja sig vid varandra. Dessutom blir rangordningen i flocken rubbad när det kommer in en ny individ vilket också påverkar hur djuren beter sig.

Medarbetare Hittekatter iFokus

PetQueen
0

åhh va skönt! Hoppas verkligen att det ordnar sig. :) Tack så mycket!

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱