Snabbt svar. Mörade kycklinglår råa
Fick tips här på en tråd jag skrev att köpa obehandlade kycklinglår(alltså ej mörade) och servera råa det gick att köpa frysta
Men nu råkade jag köpa mörade kycklinglår som var frysta nu när jag kollade mer noga på förpackningen, jag undrar om jag kan ge mörade kycklinglår råa till min hund eller finns det någon risk med det? ska köpa obehandlade nästa gång!
Det är ingen katastrof om du ger jycken det nån gång så där, så ge dom du till den.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Okej, varför rekommenderas det inte att ge behandlade?
jag ska ge henne det eftersom jag nu ändå köpt och jag äter inte kött själv 🤫
#2 För att dom är saltade och man ska egentligen inte ge salt till hundar.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#3 ah okej, men om man ger lite så lär det väl inte vara så mycket salt att det är skadligt för hunden? många ger ju sånt med lite salt i till sina hundar typ köttbullar korv osv. Men då förstår jag, ska helt klart kolla mer noga i framtiden om jag köper och ej välja mörade!
Mörat = salt
Det är nog ingen fara om det bara sker denna gång :) Ofta tycker jag inte att kycklinglår finns som omörade, men kycklingvingar finns mer ofta som "obehandlade"!
Om det är första gången hunden äter råa ben så håll lite extra koll och du kan till och med hålla i ena änden om hunden är väldigt glupsk! Så att den lär sig att tugga ordentligt 😃
Lycka till :)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Såg nu att VildaVittra hann före :)
Ja det är första gången :) tror hon kommer tycka det är riktigt gott. Vad finns det annars i frysdisken man kan köpa som är obehandlat som hunden kan äta så? du nämnde kycklingvingar är det ok att ge? #5
tack
#7 Du kan ge kycklinghjärtan osv, dvs allt som inte är tillagat. Exakt vad som finns i frysdisken skiljer enormt mellan affärer.
Något jag kan tipsa om är råa grisfötter, de är inte behandlade och enormt poppis hos mina katter och hundar. Har din affär inte det (Citygross brukar dock alltid ha det), så be dom ta in det.
Jag brukar köpa hel höna till min hund! Man får ju dock stycka upp den om man inte har en jätte till hund ;)
Det finns kycklingmage, hjärta, lever (detta ska de dock inte äta mycket alls av då de kan få överskott av a vitamin).
Grisfötter som #8 sa är jättegoda tycker min vovve men vissa kan ha lite svårt för fläsk, så det är bäst att vänja magen i början :)
Man ja, i princip allt rått, obehandlat kött kan du ge!
Ger du hunden mörat, så är det vanligt att de blir dåliga i magen - så du är beredd på det och inte får panik.
Allt i frysdisken som är obehandlat kan du ge, ben kräver viss invänjning, kycklingben är så svaga dock att det inte krävs (men självklart ska man hålla koll om man har en glupsk hund).
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
MUMS 😃