needy hund...
Min hund vill alltid sitta I knät, tar jag inte upp henne sitter hon och krafsar på benet och piper. Hon kan vara själv hemma så det är inget problem, men hon ska ALLTID sova på en och vara I närheten hemma, hon kan inte ens sova själv I ett annat rum utan måste ligga I sängen.
Någon som har det likadant? Eller är min hund knäpp? Min förra hund gjorde aldrig så här utan var mkt självständig. Hon är inte valp förresten.
Min är också sån. Men jag kör bädd i början av t.ex kvällen och sen när jag vaknar ligger hon vid mig i sängen. Om jag vaknar mitt i natten "sparkar" jag ner henne och hon lägger sig i sin bädd.
Under dagtid ligger hon gärna nära. (Just nu ligger hon faktiskt i fåtöljen bredvid ^^) Men så fort jag reser mig så visar sig följsamheten direkt. Hon förföljer mig. Jag brukar lämna henne på en våning för att gå på toa eller bara vara på mitt rum ett tag. Lite gnäll sen lägger hon sig ner. Kör så några gånger per dag men mina päron tycker hon är jobbig xD
Vad är det för ras?
||My Love For Animals Is Immortal||
det är en puff. haha då är jag inte ensam….
Min är en engelsk springer spaniel ^^'
Följsamheten är stor i denna individ xD
Min riesenschnauzer är sån. Hon tkr att det borde vara finnas hon i mitt liv hahaha verkligen min bff :P. Lite jobbigt ibland dock. Men se det positiva sdu hat alltid någon som vill vara hos dig och som alltid finns där för dig För mig har det gått så långt att jag knappt inte kan sova m. Hund i sängen du ligger liksom bekvämt hahahah
Har en blandis som är likadan. Ska vara med mig jämt, gärna ha nosen mot mitt ben när jag går med. Men där har ja fått sätta gränser, jag vill ha mer space än vad jag får. Men hon reagerar bra ändå
Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln
En hund gör det den får göra och lyckas dom träna husse/matte bra så får dom göra så😃
Ja jag har en hund som var så förut. Idag är det mycket bättre sedan jag slutade bekräfta honom hela tiden när han höll sig nära. Himla skönt för både hund och mig att han slutat känna att han måste vara som ett svettigt frimärke på mig.
Elviz blev lite sådan efter kastreringen, även om han är självständig.
Men klängig som tusan är han och ska absolut sova i sängen, han måste dessutom prompt sova i mitt rum, men det är mer en vanesak.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Nån som är familjär med uttrycket "följer mig som en hund"…? ;) Men blir det så man tycker det är jobbigt så får man ju träna hunden att tex gå och lägga sig i sin säng eller på sin plats och inte vara så "mammig". Inte låta den vara i soffan så mycket, inte låta den sova i sängen… Visst kan det bli mycket gnäll i början men sen lär de sig, bara man är konsekvent och inte ger efter för deras bedjande! :)
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Det är en chinese crested grej. De ska vara hud-tätt jämt.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Klart det går att träna, men jag har ett blödigt hjärta för hunden.
Kan vara lite jobbigt ibland men sen är hon ganska perfekt I allt annat så det är svårt att säga nej när de sitter och tigger uppmärksamhet.
Jag tycker det ar jattemysigt att en hund vill ha san narkontakt. Vi visar ju sa tydligt med vart kroppssprak- och ord sprak vad vi accepterar.
Skyller på att min Whippet har tränat sina ägare mycket väl 😃 Här ska det vara sköna sängar med bekväma täcken, gärna teddyfilt till så det blir så mysigt som möjligt. Sitta i knät är ett måste speciellt om matte tittar på tv, hålla matte sällskap på toa händer också väldigt ofta men antar att hon bara vill vara snäll och inte lämna mig ensam på toa.😃 Hon gillar närhet och skulle krypa in i skinnet på en om hon kunde, jag tycker det är mysigt andra tycker det är jobbigt. 🙂
- Nederlandse Kooikerhondje -
Vår york följde mig så fort jag reste mig från soffan vart jag än gick Hon slutade med det när vi köpte en valp För hennes del tror jag att hon kände sig sysslolös/ rastlös och ville att något skulle hända Nä vi köpt valpen, händer saker hela tiden… Ibland lite för mycket :)