Konstig fråga, VOM, storlek?
Nu är jag inne och traskar i foderdjungeln, som så många andra.
Nu till min fråga. VOM's 5 kgs-korvar; hur stora är dem, i mått? Gärna både längd, bredd och höjd.
Jag funderar nämligen på om jag ska kunna ge VOM eller inte, och då var det enda som jag kunde tänka mig i prisväg 5 kiloskorvarna, men då är frågan hur mycket plats de tar upp i frysen, om det finns någonstans att förvara dem.
(Sen kan jag väl fråga, när ni ändå är här.
Magnussons, Four Friends och Kingsmoor. Är de bra? I praktiken, jag har hyfsat koll på deras innehåll, men är det något jag borde veta så tackar jag inte nej!)
Ingen aning om mått på korvarna eller dem torrfoder du föreslagit men man kan ju dela upp dem utan att behöva tina upp allt :)
Använder själv Nordic's 15kilosbitar och tärnar upp det helfruset med hjälp av såg :)
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
#1, Jo, men mått på korvarna ger väl ändå ett hyfsat hum om hur mycket frysplats man behöver :)
2 har bara sett korvarna men tänkte inte på hur stora dom var, är inne på själv införskaffa mig. En tanke har du sett burgarna nordic har ? dessa är kapade från större korv så tjock såg Voh 5kg korv ut att vara det är jag kan ge dig ett hum om hur stor "tjock" den är.
Alldeles för stora - dom får inte plats i en vanlig stående frys, utan måste delas direkt. Jag tycker dom är oerhört otympliga tyvärr, så därför köper jag inte dom längre😕
Har man frysbox är det inga problem, men dom är både långa och tjocka och med det mycket mer svårdelade än dom vanliga småkorvarna.
#4 Jo, det är det jag bland annat funderar på, om jag kan klämma in en frysbox någonstans för att förvara dem, och då funderar jag över hur stor frysbox som behövs för en termin :)
#5 - tyvärr kommer jag inte ihåg måtten på 5-kilos korvarna, men dom går inte in vare sig på bredden eller längden i vanlig frys. Möjligtvis på tvären, men då får inte många plats🤔
Här är en länk till en liten bild med både 500 gramskorv och en 5-kilos korv. 500 gram är ca 19 cm lång och 6 cm i diameter - så kan du få ett hum om hur stora 5-kiloskorvarna är😉 Dom bör då vara ca 50 cm långa. (och säkert runt 15 cm i diameter om man jämför)
http://dmqg0yef478ix.cloudfront.net/ab/23/i68363179._szw270h3500_.jpg
#7 Tack! 👍

Man kan lätt dela 5 Kg korvarna medan de är frysta. Ta en förskärare, och knacka på den med en hammare, dela i 1 Kg bitar, styckefrys dem i påsar.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Korvarna är 50 cm långa :)
Kennel Flatian's 
http://flatians.weebly.com
9 knacka du menar väl mer banka 😉