Har du fördomar om olika raser?
(Måste börja med att säga att jag själv inga direkta fördomar har. Skapade mest denna tråd lite på skoj :)
***Pudelägaren är en lite äldre dam med rutigt täcke på hunden som heter Smulan
*Chihuahua ägaren är en blonderad liten brud som "bara älskar sin bebis"!
*Schäferägaren är en kille/tjej i joggingkläder som skriker kommandon till sin hund!
*Pitbull ägaren är en ung kille som tror att han blir cool med en "farlig" hund vid sin sida
Vilka fördomar har ni?**
Jag har väl ungefär samma som du.

Kan även lägga till att dom som har jakthundsraser är själva jägare.
Dom som har raser som tex, pitbull, am.staff, rottis, mfl är kriminella/drogmissbrukare.
Alla som har dvärghundsraser bär hunden i en väska och har rosa klänning på hunden eller ännu värre matchande kläder på sig och sin hund.
Dom som har renodlade utställningshundar är lite fina i kanten och extremt pedantiska.
De som har vallhundar är stressiga.
De som har vinthundar är sportiga.
Detta är dock inte mina fördommar utan snarare de fördomar som jag hört från andra.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Och är man en man och i 40års åldern med en shih-tzu på hundutställning så är man homosexuell ;)

Jamen absolut =P
_**/Mvh Anne

Herregud vad ni har hört mycket då! :)

Jepp och dom som har terrier är ettriga/ilskna har jag hört
_**/Mvh Anne

Jag har väl hört iofs att dom som har pitbull och andra sorter som hårda har dom som penisförlängare. hihi
Förr var det ju schäfer. Och för många, många år sedan hade alltid fyllon schäfrar för att freda sig så dom kunde få sova ruset av sig på parkbänken ifred.
Att schäferägare ser ner på oss med andra raser
Och gamla gubbar har strävhåriga taxar
Barnfamiljer har lite små mulliga goldens

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jag har fördomar om terriers, att de är skälliga, överdominanta och inte går att få lydiga. Speciellt Jack Russel och av någon anledning även släthårig foxterrier. Det beror nog på att jag bara träffat ouppfostrade sådana med ägare som inte bryr sig om vad hunden gör och även blivit biten av en JRT. Hade gärna velat träffa någon trevlig terrier, för jag hatar att ha fördomar. ;)
Ägare till typ shih-tzu och lhasa apso och andra små pälshundar, som ställer ut dem massor är pedantiska och lite stroppiga.
Det var nog mina fördomar. ;)

Att vi schäferägare ser ner på alla andra stämmer ju jättebra.
En riktig hund är en shäferhund…. 
*blinkar för fullt så att alla förstår att jag skojjar*

Hihi Nicki jag håller med dig. Fast jag ingen schäfer har just nu *fniss*

Hihi Nicki jag håller med dig. Fast jag ingen schäfer har just nu *fniss*

Jamen, så ÄR det ju faktiskt! Har Ni sett någon 40-årig man med shih-tzu på utställning som inte är/ser ut att vara homo?? Annars har jag inga fördomar alls tror jag. 

Har ni sett en man oavsett ålder med dvärghund på utställning som inte verkat gay?
_**/Mvh Anne
Jag läser och läser och nickar och nickar och vad innebär det, japp jag håller med er som vanligt =D
#10 Erkänn Nicki att det där var inte alls nått skämt (tycker inte jag iaf) *skämtar jag också* 

Gud vad alla skämtar nu då. Det är väl lika bra att erkänna att den enda riktiga hunden ÄR ju schäferhunden. Obs! skämtar inte. *fniss*
#14 Håller med dig :P
Har bara fått för mig att schnauzer ägare tror att de är mycket bättre än alla andra, *Helst ska det vara ett surt par på 60+ *
Sedan har jag också fått för mig att det bara är stränga gubbar som har Border Collie *som dessutom ser livrädd ut på träningar*
Men men, det finns alltid undantag :P
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
#17 Men dom är få *fniss*

Haha min gamle svärfar och hans tant ägde en mellansnauzer. Så i detta fallet stämmer det iaf. Lite snorkiga var dom också. *fniss*
Men bordercollie äger väl fårägare.
#19 Hahaha, ja fårägare och stränga gubbar :P
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Precis! 
Haha passa dej du Lotta, du vet väl att de bara är blåhåriga gamla tanter som har små papillioner med scarfs! 

Haha vi får ta och färga håret blått på Lotta och Helenal då 
_**/Mvh Anne

Ja, just det ja, en släkting hade en pappilon som var väldigtr förnäm och fin dam. Bodde i Stockholm och gick med vovven under armen. Gör du också så Lotta? hihi

#10 Det stämmer ju nästan! Vi schäferägare ser inte ner på andra hundägare som inte har schäfer, vi bara tycker synd om dem som tyvärr inte visste bättre och valde fel ras. Då schäfer är #1 och kommer alltid att vara. 

*s* Det här var ju riktigt kul… Visserligen ser min hund ut som en schäfer..(attans måste skaffa joggingdess!!)…Men å andra sidan så är det dobber i henne också…hm… jag kanske är lite schizofren då….
jag gillar inte schäfrar,och dess ägare som ser ner på andra raser,(inte alla dock),har väl sett för mycket av vad en del sådana tycker är en bra lydnad på dem,vilket gör dem till pipiga stirriga gapiga hundar.
Haha! Jomenvisst! Som nybliven Schäferägare har jag iklätt mig träningsoverall och står och gallskriker på min valp. Samt ser ner på alla som har andra hundraser. Ser alltså ner på mig själv ocokså som har två andra raser och en mycket blandad flock. ASG

Haha vänta du bara vinthunden.

Dom som har dobberman är långa och smala och gärna lite sportiga
_**/Mvh Anne

Har man en bulldog av något slag så ser man ofta lika dan ut som hunden, kort och väldigt rund och fluffsigt ansikte
_**/Mvh Anne
Töntbullägare är bara snälla o glada!
Har jag hört!
Töntbullägare är bara snälla o glada!
Har jag hört!
gejsa: Tack för varningen. Det är inte bara du som har varnat mig för hur Schäferhunden kan bli. Bitig, skällig, agressiv. Sliter och drar i kopplet. Ja allmänt obalanserad. Så jag inser att jag nog har tagit mig "vatten över huvudet. Har pratat med uppfödaren idag om en eventuell återlämning.
Jag tror inte jag klarar det, efter alla varningar jag fått.

Va du kan ju inte vara seriös!!!!
_**/Mvh Anne

Hihi sååååå farlig kan väl inte din schäfer bli. Min blev ju jättefin. Fast alla varnade mig att man inte ska köpa schäfer. Man måste ju vara så hård och bestämd bl a. Jag tävlade henne i lydnad bl a. *fniss*

Haha dom schäfrar jag har erfarenhet av så har de flesta vart väldigt mjuka och följsamma utom en som hade tagit över kommandot totalt i sitt hem där jag hade praktik som kennelflicka men han lärde sig mkt snabbt att mej bråkar man inte med
_**/Mvh Anne

Ja, vår var väldigt lättlärd och mjuk. Nästan för mjuk. Vår blandrastik bestämde över henne fast hon var bra mindre. Hon brukade rida på henne ibland för att visa vem som bestämde.

ÅÅÅHHH jag vill också ha schäfer igen!!!! Pojkvännen börjar ju luta mer å mer åt schäfer då han tycker dom är såååå söta som valp
_**/Mvh Anne

Som valp söta och som vuxna ursnygga. *ler*

Håller med helt och hållet
_**/Mvh Anne

Lite kul å veta bara… Vad sägs det om leonbergerägare? (som också har shäfer) 
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus
Nått om Newfoundland? :) (A)
#30 Haha jag vet en dvärg som har dobermann! :P
Jag har ungefär 38640373 olika fördomar mot schäfrar så om jag någonsin skaffar mig en sån får ni slå mig i skallen med en stekpanna. Ok? :P
*fnys* Blått!!!! Nu måste det allvarligt slagit runt i plymen på vissa av er….jag har till och med lagt ut en bild som var 3 minuter gammal….vilken färg var håret för er som nu är färgblinda, rödsvart!!!!!! Och för den delen så är Skorpan min 18 åriga dotters hund och mig veterligen så är hon inte heller blåhårig nu ;)
Och jag håller med några ovan som har hjärnan i behåll schäfer så klart annars får det vara =)

Var inslag #34# inget skämt av vinthunden tro?
Jag skämtade ju. Tänk om hon tog det på allvar. :(
#46 Ingen aning.. Men tycker inte Vintisen verkar vara någon som blir sur och avslutar sitt konto pga av nått sånt.
Gejsa det var precis vad jag satt och spånade i…men jag har svårt att tänka mig att det är så efter alla våra skämt igår =)

Ja, men hon kanske fick några mejl om detta och blev så ledsen. Trodde hon skämtade med mig i dag ju.
Vintisen är inte sån..hon är jätteduktig med hundar och vet exakt vad hon ger sig in i =) Så ta nu inte på dig nått du inte är skyldig till =) Kram på dig gumman ;)

Vi får verkligen hoppas på det. Så mycket som vi skämtade häromnatten så borde hon väl förstå att jag skämtade. Men någon annan skämtade uppenbarligen inte med henne.
Finns många som inte gillar schäfer, men smaken är som baken…delad *ASG*

Många som inte gillar schäfrar? Vilka då? hmmmm :)
Mjaaaa det kan man ju fråga sig 
Vet en!

Haha säg inte att det är du kerstin. Schäfrar är så vackra. Då har du inte sett någon i ditt liv. hihi
jag tycker att dom har sådan stolt min och hållning. Dom är gudomliga för mig. :)

Hehehe kan det vara en grodrädd pricksjuk fyrbening 
#58 Akta dig du så jag inte skvallrar för min MODIGE Alfons!

Finns inget vackrare ju. Fast jag har två andra hundar nu så drömmer jag om schäfer. hihi
Han som är rädd för grodor 
Grodor är livsfarliga. Fråga Alfons!

Ja, han kanske har prövat att smaka på en groda. Har väl sett sin matte som går och kysser alla grodor i tron om att en prins ska dyka upp. Då smakade det väl beskt eller något. hihi
Jag och Alfons kan bilda klubb! ;) Hälsa honom att han kan kontakta mig om han vill ha lite stöd.. verkar ju som om ingen annan tar honom på allvar :P haha

Kom på en till.. De som har bordercollie är unga tjejer som bor på lydnads- och agilityplanen, och lär hundarna precis allt som finns att lära dem, gärna freestyle och flyball också. ;)
#63 Alfons hälsar att du är tokig!
Smaka på grodor? Ånä, de livsfarliga hoppande odjuren går man inte så närma.
Jag kan stå och stormskälla på dem i rabatten, men, vips, så är de någon annan stans. Pust, ja då smyger jag mig efter dem och verkar vara en stor, tuff, pitbullblandning och skäller det grövsta jag kan, med huvudet lagom nedstoppat i rabatten.
Inte tusan blir dessa tuffa o modiga hoppande odjur rädda.
Å, nu ska vi till torpet. Finns det ingen som har ett tips?
//Alfons
//

#66# Hi, hi det kanske jag är. Har aldrig sett en hund vara rädd för grodor faktist. *fniss* Visa honom ett foto på sig själv. Eller ta fram en spegel så kanske han ändrar attityd. hihi
Jag tycker schäfern är super vacker.. har specielt tyckt de när jag kommit in här, ni har övertygat mig. Men jag skulle aldirg någonsin vilja ha en. Tycker inte alls om dom:P
Jag vet inte, men de lät som om vintisen menade allvar?:( och hon är ju hur duktig som helst med hundar..så jag hoppas verkligen inte hon gick på de någon har sagt till henne…
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Hehe… Sitter här inne å läser om alla olika hund fördommar ;)
Om allt skulle stämma så skulle jag vara en ganska konstig och blandad persson, då jag äger en amstaff,en schäfer och en vallhund :)

Haha då kanske du är en stressad kriminell sportgalning
_**/Mvh Anne
#70 Fårbonde också ;)

*puttaar*
Jag kan också puttas, gör det ont????

Som ni läst i tidningarna i sommar.
Myggen är ettriga i år 
Inte här…måste ha varit hos dig Nicki ;)

Läste bestämt att det var en svärm på nästan 46 mygg i Gävle som var ettriga som få *L*
Japp, det har stått ett stort reportage i "Grisabladet" om det. Men jag vill minnas att de vae 47 st. Eller var det så att en dog när de ringmärkte dem?

"Grisbladet" ska tydligen skriva en ny artikel om det den 20/9
och jag har starkt för mig att det var 46.

Har en fördom mot labbeägare. De köper alltid 1-2 storlekar för stora halsband till sina labradorer.
Det där grisabladet har då helt fel det är varken 46 eller 47 mygg så det SÅ!!!! Jag tror jag sett 25 flygit förbi här i gävle om jag inte minns helt fel 

#81 Men tantis då, hinner Du med att räkna när myggisarna flyger förbi. Och hur är det med minnet, var det verkligen 25 st.

Ett är klart….Det ligger någor i "sådann husse, sådan hund"!
Själv är jag en kvinna med långt brunt hår som jag ofta har i två råttsvansar.De brukade säga att jag var himla lik min springer spaniel!

Haha har inte ord. Sitter bara här och skrattar. Tänk vad mycket ni roar mig på denna sajten. *fniss*

Haha har inte ord. Sitter bara här och skrattar. Tänk vad mycket ni roar mig på denna sajten. *fniss*
#83 Det var därför jag skaffade en borzoi tänkte att med tiden blir jag lik honom slank med långa ben;)
Självklart Zebben jag är väl tant för min hatt 
Man hade väl 4 i matte när man gick i skolan
Så jag är expert på att räkna mygg…tro mig 

Haha jag hade en 4:a i matte då jag gick ut 9:an =)
_**/Mvh Anne
Har du också räknat myggen i gävle Biobio? 

Nix har inte så bra syn att jag ser de myggen ända från Lule
_**/Mvh Anne
Hmmm konstigt….jag lär ta upp det där med Kerstin och Nicki för dom säger att dom kan räkna mina mygg från sig 

46 46 46 46 46 46 46 46 46 46 46 46 46 46 
Och de närmar sig
25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 
Nej det börjar faktiskt minska här, har det ökat hos er vad konstigt 

Kom tillbaka NU Lotta! Då stannar vi på 25 

Vadå 25?
jag fatta heller inte 25:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Då var vi ju två om det då ;)
Det enda jag kan komma på om vi går efter den här tråden…är att b*gar brukar ha rosa pudlar 

Svärmen på 25 st drar vidare, och enligt betrodda källor är de snart uppe i 46.

#30 Nä, nu har Du allt fel!
Dobberman ägare är överviktiga, det har jag många bevis på här omkring där jag bor.

#44 Var bor Du??
Här där jag bor så har/hade (inte sett dem på länge) vi också en dobberman ägare som är dvärg och dessutom sitter i elmoppe. Nu har hon även köpt sig en blandras (strl stor). Går lösa och har stenkoll på dem. 

När jag var 11 år och tränade med min blandis på brukshundsklubben fick jag för mig att alla border collie ägare trodde att dem var så mkt bättre än alla andra.
Nu är jag ju själv border collie ägare..och nu vet jag att det är sant
Men försöker hålla mig borta från fördommar, Kan väl dock erkänna att killar med små "utställnings trasor" ofta får stämpeln bög av mig..Och att schäferägare endast anvädner sig av mkt hårda träningsmetoder. Golden är en tråkig ras som hellre ligger och sover i soffan
och att labbe ägare är slöa och matar sönder sina hundar. ush, jag är nog lite fördomsfull av mig ändå:P Ändå har jag ju träffat såå många arbetsvilliga retrivers och retriverägare;)