Hundar iFokus

Hundar

Etikettmedia
Läst 1255 ggr
Kelin
0

Perfekta hundbloggen

Nu undrar jag vad ni vill läsa om i en hundblogg. Hur ofta skall den uppdateras? Långa vs korta texter? Speciellt tema eller allt som rör hundlivet? Berätta gärna allt den perfekta hundbloggen skall innehålla. Alternativt vad den absolut INTE skall innehålla! Är det roligare med en hemsida med artiklar etc.

Fridaaaa
0

Uppdatering: minst 3-4 ggr/vecka
Längd på text: beror på vad texten handlar om
Allt som rör hundlivet tycker jag i alla fall eller om någon specifik sport eller liknande.
Många bilder, bra bilder dvs inte massa suddiga/halvsuddiga
Videos är med bra

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CissiD
0

Träningstips är något jag letar efter. Hade gärna haft min blogg full av det men jag är tyvärr alldeles för mycket nybörjare för att kunna lägga ut nya trickinlärning/träningstips varje dag. 

Jag tycker att den perfekta bloggen ska uppdateras varje dag. Inläggen kan vara varierande gärna med någon/några bilder i varje inlägg.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

hannaj98
0

Uppdatering minst varannan dag. Gärna tips på t.ex hur man gör med en skällig hund, lär dom tricks mm. Mycket bilder

Sealle
0

Jag är inte typen som läser/följer bloggar, men ifall jag ska läsa en blogg är kraven att den ska uppdateras minst en gång per dag, helst fler. Ha ordentliga inlägg med kvalité på innehållet och inte bara "idag gick vi på en promenad och jag la ut ett spår, det gick bra". Och framför allt massa, massa bilder av bra skärpa och kvalité, inga mobilbilder.

CissiD
0

# håller med 1 även videor är väldigt kul att kunna se. Som jag ser det gärna en video på hur man lär in tricket eller hur tricket ser ut i färdig form. Samt en beskrivning i text om hur man lär in det. :) för mig gör det inget om vissa bilder är lite suddiga även om jag helst ser att majoriteten av bilderna är bra. Men vissa bilder som är suddiga fångar man ibland helt underbara ögonblick. :)

jenmjao
0

Jag tycker inte mobilbilder behöver betyda dålig skärpa eller kvalité, Men mycket bilder och filmer, väldigt mycket uppdateringar! Jag själv är uppdaterings galen dock på instagram och iiiingen uppskattar det förutom jag ;) Både långa och korta inlägg tycker jag ! Dock aldrig allt för korta, allt för långa kan ju accepteras beroende på om man göra själva texten intressant (då menar jag inte innehållet på texten även om det också är viktigt utan mer hur man lägger ut själva texten).
Jag tycker dock som sagt mycket bilder, så helst en eller två bilder per inlägg, helst 1-3 inlägg om dagen (och då behöver inte alla behöva innehålla lång text).

Vizzla
0

Jag uppskattar, kortare inlägg med mycket bilder filmer om vardag och träning. Gärna med tips och råd i hur man löst/tränat vissa saker. Uppskattar också när man är ärlig, dvs inte bara glädjeinlägg när allt är perfekt utan när saker inte blev som man tänkte och hur man då löste det.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Vizzla
0

Bör uppdateras flera gånger i veckan, annars glömmer jag att följa.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Grace2009
1

Fina bilder, uppdatering en gång i veckan (kvalité före kvantitet, tack) och en syn på hundar som jag delar.

Kelin
0

Tack snälla ni! Är det intressant med test av produkter, prylar och ev fik osv. Eller är de främst träning som är intressant att läsa om?

Fridaaaa
0

#10 Tester av produkter är aldrig fel. Så länge man skriver att man utgår från sig själv (sett de som skrivit "det är så" bara för att de inte gillat ett visst halsband tex)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Em_
0

Jag gillar folk som skriver "jag gjorde så här och det gick bra/dåligt för att…". Oavsett vad man har för mål finns det sällan en metod som funkar perfekt för alla hundar. Om någon lägger upp en förklaring typ "lär din hund 100 trick på 10 minuter" och man själv inte lyckas sedan lockar det inte mig att läsa vidare. Jag gillar träningsbloggar där personen vågar analysera och vara självkritisk och inte kör ner sanningar och perfekta metoder i halsen på en. Det får gärna vara skrivet med glimten i ögat också.

Jag vill absolut inte ha modetips eller långtråkiga utläggningar om saker som händer varje dag. Flera bilder på nästan samma motiv går bort (om det inte är en fotoblogg där man diskuterar den perfekta porträttvinkeln).

wingren
0

Det jag saknar är videos där man börjar med något från ruta ett, inte att man visar hur man lär hunden något, till exempel rulla runt när hunden redan kan det. Är alltid så, man får aldrig se hur det såg ut när hunden inte kunde, fel den gjorde osv. Man kommer ju givetvis få klippa videon och kanske ha den på "snabbspoling" några minuter för att man ska se vad som händer men inte i 10 minuter om ni förstår vad jag menar ^^.

Sen saknar jag ofta bra kategorier, att man kan välja att visa 6 av 8 kategorier samtidigt hade varit bra med, så kan man välja bort att läsa inlägg från kategorier man inte tycker är intressanta, vardagsgrejer i mitt fall. Jag är inte jätteintresserad av vad andra människor tycker om diverse tvprogram eller maträtter när jag vill läsa om hundar ;)

[Tilde]
0

Jag föredrar en blandning. Många kortare inlägg med massa fina bilder och några inlägg med mer text om något specifikt ämne. Gillar när bloggarna har bilder som liknar varandra i färg och kontrast. Alltså inte en suddig mörk mobilbild ena dagen och en skarp och ljus bild nästa för att sedan gå tillbaka till mobilbild… (är dock dålig på att hålla detta själv, haha). 🙂 Gärna en ljus och fräsch layout. Den får gärna uppdateras en gång om dagen, men minst varannan dag beroende på hur långa inlägg det är.

Kelin
0

Tack snälla för era synpunkter! Finns så många bloggar men tyvärr få dunder bra :)

CissiD
1

#15 Ja det är svårt att alltid ha skarpa bilder, uppdatera bloggen flera gånger om dagen med intressanta inlägg som många kan gilla :) Själv blandar jag hej vilt med bilder och mängden inlägg men än så länge skriver jag mest för min egen skulle för att se mina framsteg :)

[thildaaaa]
0

Bloggar är ju lite svårare att hålla igång, jag tror inte att jag skulle gilla att ha kravet på mig att uppdatera varje dag. Spec inte om man pluggar eller jobbar mkt! Man har inte sol varje dag och sin bästa kanera med sig ut hela tiden! Ett alternativ kan ju vara en hemsida med massa tips ideer och filmer och sedan kanske ett galleri :) jag tkr att det är superbra och intressant att läsa om allt som tidigare här har skrivit, och även hundraser, och då kan man ju tex ha en hemsida med olika rubriker/kategorier med artiklar/inlägg som man kan läsa :) håller med om att det är 100ggr bättre med ordentliga bilder! Man kan dock ta riktigt bra bilder med smartphones nu ;) Håller med om att tester av produkter, dina egna och kanske andras åsikter om dem är super! Spec sånt som det finns så många olika sorter av! Tex mat, leksaker och koppel :)

Kelin
0

#17 Precis, bloggar är lite påväg att dö ut… Man kan försöka kombinera hemsida/blogg vilket många av de större bloggarna nu gör. Jag är en person som inte kan göra saker halv bra, hehe. Är i valet och kvalet om jag skall försöka mig på detta. Kommer i sommar jobba på ett pensionat vilket ger mig en bra grund att börja med ;) Tänkte även ha det som ett projekt i skolan och väva in det på så vis.

[vattenhunden]
0

Uppdatering minst 4 ggr i veckan. Innehåll: gärna allt möjligt, varierat. Många bilder & videos, tips & råd. Bilder, samt videos från utställningar, agility, lydnadstävlingar m.m… Rasfakta om olika raser, samt videos & bilder på de olika raserna. Produkttester & till exempel tips på bra grejer för billig peng. Roliga klipp, nyhetsinslag/videos. Och en massa mer :-)

Sugar Mist
0

För mig är det sällan bloggar fastnar i min smak, men det är faktiskt en som jag följer och kikar in på dagligen. 

Hon har bra inlägg, inga direkt fancy bilder men hon ger en inblick i hur det är att leva med hunden, uttrycker sina tankar på ett bra sätt och ställer frågor som får en att fundera. 

Att det är rasen jag själv skaffar är ju ett plus i kanten, men över lag en bra blogg som jag gillar att läsa. 

http://dino-bc.blogspot.se/

Andra bloggar jag gillar att läsa är de som har lite humor i inläggen och inte typ dagboks-aktigt.
För mig spelar det ingen roll om det är fancy bilder eller bara mobilbilder, bara texten är intressant att läsa och det själv ger en tankeställare. 

Uppdateringen bör ju inte vara typ 1 gång i månaden men behöver inte vara flera gånger om dagen för då känner jag press på att jag inte hänger med, så söker mig hellre till bloggar som uppdateras några gånger i veckan.

-

lyckotassar
0

Jag gillar bloggar som innehåller fina bilder och är lite mer som en hemsida och någorlunda bra uppdatering, bloggar själv så vet att det kan vara svårt att blogga flera gånger om dagen 😉