Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 1455 ggr
CayKantos
0

Morgon aktiv

Hej alla! Jag undrade hur ni tycker man borde göra med mat när man springer men hunden på morgenen. så jag tänkt mig kan man ju ge hälften innan ska ut och springa och den andra hälften efter? :) Kom gärna med era åsikter på detta! (Jag vet mat inte borde gå ut och springa direkt efter hunden/valpen ätit så det behöver ni inte tänka på ^^)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sugar Mist
0

Beror på när man ger maten.
get man mat vid 7 och går ut vid 10 är det inga problem, men tänkte du gå ut någon timma efter maten så hade jag gett maten efter för att ´minska magomvridningsrisken.

-

CayKantos
0

Utifrån allt jag läst då skulle det inte vara något problem om man väntar en timme efter hunden ätit. Men kan väl komma med en lite schema på hur jag hade tänkt mig Äta kl 5 (efter maten ar atit väntar vi ca 1 tim ofta lite mer) springa kl 6/6.30 - 7.30-8 Äta igen 8/8.30 (ca 30 min efter vi har vart ute och springa)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

SuperLimm
0

Jag skulle ge all mat efter för att minska risken för magomvridning. Gärna 1 timma efter.

Mvh Linn

Sugar Mist
0

Jag har fått lära mig minst 2-3 timmar efter, och hade hellre tagit det säkra före det osäkra.

-

fridarebecka
1

Dom mornar jag är ute och springer så får min hund frukosten efteråt :)

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Maja2
0

Ska hunden springa 1 timme, eller 1.5 timmar ,så skulle jag nog ge den mat före, så att den har någon form av energi i kroppen. Mat kl 5 och springa kl 7 skulle nog jag göra :)

russin
1

Jag ger alltid mat efter motion - dom får varva ner på vägen hem när dom ändå är kopplade och travar lugnt och så får dom lugna sig hemma först före frukost/kvällsmat.

Lon@
0

Alla raser kan få magomvridning men jag hade faktiskt varit mer noggrann om jag haft en ras som var överdisponerad för det. Min cairn får visserligen inte rusa omkring ohejdat efter maten hon heller men jag är onekligen petigare med labbarna.
I vilket fall, jag hade gett hunden en liten portion innan - kanske en timme innan ni ska springa? - och sedan resten av frukosten när ni är hemma och hunden varvat ner ordentligt. Det kräver ju dock att man har ordentligt med tid på morgonen…

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

LuLeLo
0

Jag springer med min cocker på vissa morgonar, och då får han ingen frukost förrän ungefär 1h efter att vi kommit hem igen.

Tass Josephine