Morgon promenad
Hur länge är ni i snitt ute på morgon promenad?
Första rastningen efter natten vara så länge som det behövs tills hunden har gjort sina behov. Den första promenaden på dagen varar ungefär en till en och en halv timme i snitt.
Haha inte många minuter. :) Tar en snabbkiss runt kvarteret vid 05:30 på vardagarna. Helgerna blir det väl 5-7 km OM jag tar en morgonpromenad. Men annars är det kanske vanligt att jag bara rastar henne lite kort sen tar vi en rejäl sväng senare på förmiddagen.
På vardagar släpper jag allt som oftast bara ut honom i trädgården 5-10 min, på helgerna går vi ca. 15 min i skogen första morgonrundan.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Mamma går ut med honom på morgonen och lämnar mina syskon på dagis/skola samtidigt så cirka en halvtimme.
Nu när det bli ljust på morgonen har vi börjat förlägga skogsturen till morgonen. Vi går ut vid 6 och är ute en och en halv timme. Det är toppen att komma iväg till åtta och vara pigg och glad efter en ordentlig morgonpromenad. :) På vinterhalvåret blir det dock bara fem minuter utanför huset.
Hunden är ute 10-15 med mamma på morgonen, sen kissas han en stund.
När jag pluggade gick vi en kvart-20min till skolan på vintern, när det var ljust på morgonen gick vi 30-40min, vi tog en annan väg genom skogen till skolan.
-
Oftast ca 15 min, vi brukar gå den långa promenaden mitt på dagen. Sen så blir det ganska mycket träning mellan också.
Varierar mellan 15min-1timme, beror pa hur vi jobbar osv. Senare pa dan/eftermiddan brukar vi ta en langre promenad :)
15-20 minuter på morgonen. Är ingen morgonmänniska för den delen.
När vi vaknar släpper vi bara ut den ena hunden då hon har svårt att hålla sig, ca 30min efter det går vi ut första gången på dagen i ca 1h-1 & en halv timme. Sedan beror det ju på vad vi ska hitta på den dagen också. :)
- Nederlandse Kooikerhondje -
I veckorna går jag ca.45-55min på morgonen och på helgerna kan det bli upp till 1,5-2timmar ibland :-)
Typ 10 meter så han får kissa, men innan lunch går vi en längre bit :)
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Allt från 1 minut till 3 timmar. Beror helt på hur pigga vi är och hur vädret är.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
#13 Hinner din hund göra allting på 1 min…? Låter otroligt lite!
#14 Det går, jag har en morgontrött hund som i princip ibland bara springer ut och kissar snabbt och sen springer in igen. Jag vet att han gör sina behov längre om han skulle behöva och det är självvalt av honom att komma in så snabbt så det kanske är lika för #13`s hund 🙂
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
vi tar en sväng runt kvarteret - ca 20 min :)
// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara
#14 Japp! :) Och nu pratar jag om den allra första rastningen på morgonen. Det är väldigt sällan jag tar en sån snabbis men ibland vaknar hon tidigt och vill bara ut på gräset och kissa, sen in igen och sova. Bajsa brukar hon 9/10 ggr göra på lunchen. #15 Precis, så är Luna också :)
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
vardagar 30-40 minuter, på väg till dagis. Helger 10-15 ninuter, lunchpromenaden blir längre.
På vardagarna runt 40 minuter, på helgerna får man dra ut henne innan elva och då är det bara kissa som gäller och sedan in till min stora förtret.
// Nadja
Lite olika, allt från en kvart till 5 timmar! Idag var det 1,5 timme, förra veckan var det över fyra timmar varje dag. Igår var det 20 minuter så det varierar mycket! Men vanligtvis 3,5 timme :)
1 timma ungefär - ibland lite mer beroende på vart vi går. Sen blir det en kortis på eftermiddagen på ca 20 minuter och ca 1,5 timma på kvällen då vi oftast är i skogen eller går på fälten. De flesta av våra dagar ser ut så och det har blivit en vana. Jag går inte så fort själv pga dåligt knä, så det är ingen powerwalk precis 🙂
Oj hur orkar och hinner man gå 3,5h på morgonen :o Bra kämpat….
5-10 minuter. Längre morgonpromenader går jag bara på sommaren, vid den här tiden väntar vi ett par timmar innan långpromenaden.
#22 Vaknar 4-5, äter frukost och dyl fram till 9. Är ute från 9 till vad det nu blir. Ibland är jag ute direkt på när jag vaknar men då blir det max en timme. Ibland går jag ut vid 9 och är ute till 3. Har inget annat att göra på dagarna :P
Är ute typ 20 - 30 minuter, då har han hunnit gjort allt han behöver på morgonen.
05:30 går jag ut ca 15 minuter. Sen går maken ut en timma vid 10-11 tiden.
20min på morgonen, massor av små kissrundor runt om på dagen (Valpar båda två) och sedan är vi ute 2 rundor då vi släpper dom så de får ströva runt i högt gammalt gräs från ifjol ca 45 min st.
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Mina är bara i trädgården på morgonen. Om jag inte ska iväg flera timmar, då går vi 20-40 min beroende på hur tidigt på morgonen det är.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vår morgonpromenad varierar en del beroende på om jag hunnit äta frukost, väder, vad som händer resten av dagen. Men det vanligaste är att den blir ca 20-30 minuter.
Jag måste säga att jag är otroligt imponerad av er som orkar ta riktiga långpromenader på morgonen. Jag behöver få i mig frukost och vakna lite innan vi tar någon längre runda. Långpromenaderna ligger oftast på eftermiddagen.
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
#29 Samma här 😃
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min pappa går ut med hunden i typ 10 minuter innan han åker till jobbet, sedan går jag ut när jag vaknat alternativt när jag kommer hem (runt klockan 10) och då blir det minst 40 minuter men oftast en ordentlig långpromenad.
Hälsningar Johanna
Min blogg: teamvinter.blogg.se
På vardagar tar sonen första promanden innan han sticker till skolan, brukar bli mellan 5-10 minuter. Han får gå tills han bajsat.
första är snabbis för att matte/husse bara kastat på sig kläderna. Eftersom dom kissat ibland bajsat så får dom vänta 1-2 h innan man tar en promenad på runt som ofta är 40 minuter-1 h promenad
Jag brukar bara släppa ut henne på gården så utför hon sina behov, sen kommer hon in igen och sover framtill 11, och då går vi ut på en långpromenad. Väldigt morgontrött är hon!
Max 5 minuter. Har försökt ta längre promenader, men hon vill in så fort som möjligt och sova i flera timmar till
Beror på hur jag och/eller hundarna känner på morgonen. Idag var en bra dag för mig, men hundarna ville inte. Gick ca 20 minuter trots att hundarna ville hem efter att de kissat. Kan bli upp till 2 timmar, men kan även gå på några minuter. Om det blir en kortis på morgonen blir det en längre promenad någon timme eller 2 efter, och sen några rundor till. Sen blir det mycket kisspromenader med valpen eftersom han inte kan hålla sig nå länge :)
"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"
Vardagar blir det 5-10 minuter på helgerna eller lediga dagar kan vi gå en långpromenad på typ 1 timme.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
20-60 minuter
//Flöffo
Dom släpps ut under tiden jag gör mig i ordning sen säger dom till när dom vill in(ca 5-10min), promenera på morgonen skulle varken jag eller hundarna vilja göra ;-)
~mikkan
På vardagarna går vi ca 30min, 2km där hon får springa löst ca 10-15min och resten i koppel.
På helgerna går vi bara utanför huset i princip och tar en längre promenad innan lunch.
@vendelasandell på instagram.
Går jag själv på vardagarna tar det oftast bara 5 minuter, men går jag och mina kompisar ut tillsammans på morgonen blir det väl 10-15 min. På helgerna går vi närmare 30 min :)
Vänliga hälsningar Frida Ramstedt
Sajtvärd för Terrier iFokus & medarbetare på Hundar iFokus
springandetassar.weebly.com
På morgonen går jag ut 07.30 till 08.10 eller 8.00 det är olika!!!
Till postlådan och tillbaka, så han får kissa. Längre går vi när vi vaknat ordentligt😃
Beror på hur hungrig jag är, haha. Rätt så sällan så kan vi ta en runda på ca 20 minuter men det blir i stort sett alltid en morgonpromenad på 1 minut, haha. Det är bara ut och kissa sen in igen. Sen under dagen tar vi längre rundor.
Medarbetare på Chinese Crested ifokus.
Någon mer här som bara går upp på morgonen för en kissrunda, sen går och lägger sig igen?
#45 japp!
Jag har tänk 30 min promenad. 15 i koppel och 15 löst och sen kanske lite aport och sånt innan vi går in igen. Detta då innan h•n ska lämnad ensam i 4h. Låter det bra?
#47 Ja med en riktigt ensamtränad vuxen hund ska ju inte det vara några problem.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se