Hundar iFokus

Hundar

Etikett: skaffa-hund
Läst 1439 ggr
Klarar_Hogberg
0

Första hund: olika raser

Hejsan, jag och min familj ska skaffa en hund men är lite osäkra på rasen då vissa är svårare att få tag på en seriös uppfödare för. Men också så vill vi att hunden ska perfekt passa oss så att det inte blir jobbigt för den. Vi är alla i familjen ganska hundvana och hunden kommer att för det mesta ha någon under hela dagen som är med hen. (Pappa jobbar som fotograf och hunden kommer då att få vara på hans studio) Men här är några raser jag har funderat på, skriv gärna varför och varför inte; Pumi Westie Griffon Belge Lagotto Romanalgo Borderterrier Affenpinscher Hunden kommer överlåtande få användas som sällskapshund men kommer att tränas tricks och nybörjar agility.

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

VildaVittra
2

Det är väl bara affenpinchern och griffon belgen som är rena sällskapshundar egentligen på din lista. 
Hur mycket motion kommer hunden få och vad kommer motionen bestå av?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

fia1116
2

Vi skaffade en dvärgpudel och är helnöjda med honom. En otroligt glad och aktiv ras som mer än gärna tränar agility och myser i soffan.  Många av pudlarna jag har träffat är också väldigt lika till sättet vilket är roligt att se. Det enda man ska tänka på är att pudeln behöver klippas och badas regelbundet. :)

fridarebecka
4

Utifrån vad ni vill göra med hunden så skulle jag plocka bort lagotto, pumi och border terrier från listan. De behöver mer mental stimulans än de andra tre och det är inte kul att skaffa en ras som är för aktiv för en, då blir hundägandet jobbigt istället för roligt.

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Klarar_Hogberg
0