Mamma ska skaffa hund.
Hej,
Min mamma ska ta över en 1,5 årig sheltie, hans lillhusse har blivit allergisk och familjen som har honom måste lämna bort honom. Mamma kommer att få med hans saker (kopper, skålar, klotång, korg å sånt) Vad tycker ni skulle vara ett rimligt pris att betala för honom? Han är inte utställd eller tävlad utan har "bara" varit familjehund.
Jättesvårt.. Beror väl lite på vad hunden kostade från början och hur viktigt nuvarande ägarna tycker det är med priset.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jo jag vet, det är jättesvårt.
han kostade 9 000 som valp.

rimligt pris bör väl ligga någonstans under 5000kr iaf om han har stamtavla
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja, jag tycker nog någonstans runt hälften av 9 000 kr borde vara rimligt som maxpris.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
jaa eftersom han inte är valp längre borde de vara någonstans runt 5000:-
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Personligen anser jag att en symbolisk summa är det vettigaste när det gäller vuxna omplaceringar om hunden i fråga inte har nån superfin stamtavla eller några andra meriter. Men kring 2000-3000 tycker jag att man kanske kan betala.

Jag tog över en Border colli för ett par år sedan på lite äldre dagar, pga allergi hos ägaren. Hon kostade 9000:- som valp men jag betalade en symbolisk summa om så säga på 2500:-
Allt hänger på hur ägaren vill ha de, är dom mer ute efter pengar än att hunden skall få ett bra och livslångt hem så kanske du kommer få betala mer alltså kring 50% av vad han kostade när dom köpte han, alltså runt 4500:- Men tänker dom mer på att han skall få ett bra och livslångthem så tror ja att dom går med på en symbolisk summa på kanske 2000-3000:-
Dock dog min lilla bebis december-06 pga hjärmtumör =(
R.I.P Nettan…