hon svalde benet!
Hej! Alltså vi gav våran valp ett revben att gnaga på och det gillade hon supermycket. Men sen återstod en liten bit på kanske 3 cm i diameter och kanske 3 cm lång och ja tänkte att det är bäst jag tar den biten innan hon sväljer den och i samma tanke så svalde hon biten! Hon är knappt 9 veckor och ja tror själv inte de blir något problem men ja undrar ändå. Jag är ju ingen expert! Klarar de av att smälta råa benbitar som är så "stora" när de är så små?
Jag tror inte att det är något problem :) Ben som är otillagade är ganska lättsmälta, speciellt revben
Det ska inte vara några problem alls. För att stilla din oroa kan du tvinga i valpen lite sparris på burk, men jag skulle inte säga att du behöver oroa dig det minsta.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Skulle inte oroa mig, amtingen kommer det upp i en spya om hon inte klarar av att smälta det eller så kommer det ut där bak. Blir hon hård i magen av allt ben så kan du tex ge henne lite lever eller rått kött som fungerar laxerande.
Min vovve var ju lite äldre än din men när han var sex månader svalde han ett helt revben som var ca 15 cm långt (han vägde 15 kg). Han gnagde knappt på det innan utan svalde det med allt kött kvar på. Det var inga problem alls så du behöver nog inte oroa dig🙂
Båda veterinärklinikerna jag ringde sa visserligen att han eventuellt skulle behöva opereras men han blev inte dålig på något sätt så veterinären skickade bara hem oss. Han har dock aldrig mer fått ett revben😛
Hon hulkade två gånger och kräktes nått som slank ner lika fort igen men sen vare bra. Hon lär sig nog såsmåningom!
Men tack för era svar!
#5 Vad bra, då fungerar magen rätt.
Antagligen kräktes hon upp en bit av benet som magen inte lyckades smälta.
Inget farligt på något vis utan det är det som händer. Magen lyckades tydligen smälta benbiten på andra försöket ;)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund