Träna drag
Hej, jag har små hundar som jag drar lite med. Skulle helst vilja ha bättre selar än hurttas y-sele, då den trycker lite på bröstbenet. Undrar om Zero DC selen är bra. Det är den enda jag hittat i liten storlek, om inte annat finns det någon mall man kan sy efter? :) Undrar även va ni brukar ha för koppel, tänkte använda expanderkoppel..
Vad för slags drag? Nomesele eller dw-sele , beroende på vilket slags drag det är frågan om :)
Vi fixade en nomesele från Snowdogs. Inte helt måttsydd, men nästan och hon är inte dyr alls och bra att ha att göra med.
Jag tänkte köra canicross. Funkar Zero DC till det? Måtten passade nämligen bra på mina små monster :)
Jag har en Zero DC till min aussie, på honom passar den utmärkt när vi är ute och joggar. Viktigt med Zero selen är att spänna magremmen ordentligt, den skall sitta rejält tajt (utan att för den delen kväva jycken).
Jag har en sele från Norge, minns ej märke men köpte den från Djurmagazinet och det var/är ett relativt känt märke som många jag känner/Vet använder sig av.
Har även hurta selar, både H-selar, Y- selar.
Hos Björkis kan man måttbeställa, är väldigt nöjd med min sele därifrån. Har även deras tolklina som jag använder när vi drar.
// Nadja
Har mejlat flera som syr efter beställning, dock är banden för breda för mina små.. Tänkte beställa en Zero DC och prova :)
#4 Tack! Då vågar jag beställe en sådan ;)