Hundar iFokus

Hundar

Etikett: skaffa-hund
Läst 1512 ggr
n-athalie
0

Bästa försäkringen som student?

Det här med försäkringar är en hel djungel..
Jag har en försäkring tecknat hos if just nu. Men har kollat runt lite på andra, inte för att if är dåliga. utan för att jag vill få ut så mycket som möjligt av min försäkring om min hund blir skadad. Jag betalar 235 hos IF då har han den stora hund försäkringen. För den stora på folksam så hade jag fått betala 182. 
Jag funderar på att flytta min hemförsäkring från länsförsäkringar till bolaget som jag väljer till min hund också.

Jag är student, alltså inte världens bästa ekonomi, så man vill ju vara förberedd om någonting skulle hända. Vilken har ni? vilken tycker ni är bäst?  Vilken ingår det mest i? Han är en york, shih tzu och chinese crested blandning på ett år, så det gäller ju att det inte har några undantag när det gäller de raserna. 
Han är ju såklart värd det bästa!

oh-la
0

jag skulle hålla fast vid If. månadskostnaden är lite högre, men u har en fast sjjälvrisk och behöver inte, den dagen du står hos veterinären, betala en procent på veterinärräkningen. helt plötsligt kan det bli mycket pengar du ska punga upp med i ett bräde. det är lättare att budgetera för en månadskostnad och lägga undan till en självrisk som alltid ligger på 2700 (har jag för mig) oavsett om besöket går på 3000 eller 40 000.

n-athalie
0

#1 Tack för svar. Jag har tänkt som dig också, men ju mer jag sätter mig in i det så blir jag osäker.. Vad har du för försäkring?
Vet någon av er alla,  om vad som ingår i IF hundförsäkring och om det är någon skillnad på folksam hundförsäkring?

AnneN
0

Jag har IF med endast fast självrisk, visst den kostar lite mer per månad men då jag väl behöver nyttja den så har jag bara den fasta självrisken på 2500kr att betala. Vad jag vet så har alla de andra bolagen en fast självrisk + xx% och de där rörliga procenten kan snabbt dra iväg och bli många tusenlappar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

oh-la
0

jag har If på alla mina djur. känns bäst så och har varit det som är lättast att planera för när någon av oss pluggat och vi har haft mindre pengar. vi kikade lite på folksam, men insåg att dte var mer värt med den fasta självrisken. vi har den stora hundförsäkringen på vår hund.

Yuuuhanna
0

Jag har en olycksfallsförsäkring hos Agria. Den är väldigt billig, 300kr per år ungefär och täcker som namnet anger; olycksfall. Det kan vara en bruten klo, att han blir påkörd av en bil, slår ut en tand, hamnar i slagsmål med en hund, pinne i ögat. Den täcker i stort sett allt yttre våld.

Min försäkring är inte den bästa men bättre än ingen. Men samtidigt har jag en 7,5år gammal hane och jag har lovat honom att det inte blir några allvarliga och långdragna veterinärbesök, utan då får han somna istället. :)

russin
0

#5 - olycksfall kan vara väldigt läskigt om man har en tik som råkar ut för t ex livmoderinflammation. En sådan operation kan lätt gå på 25-35000 kr och olycksfall täcker inte det.

Yuuuhanna
0

#6 Det har du absolut rätt i! Mao en försäkring som inte lämpar sig för okastrerade tikar…

n-athalie
0

intressant det där med olycksfall! ska kika på den, men tills dess har jag valt if :)