Stöd de svenska raserna
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Ja, jag vill så gärna ha en västgötaspets - men jag har inte råd att köpa en hund till just nu ju🤔🙂
Ja jag har sånt SJUKT sug efter västgöta och svensk lapphund sen jag flytta hit. 😟
Vill ha en svensk kompanjon så jag är lite mindre ensam. :P Jag har älskat lapphundarna många år men sen jag skaffa Apache så har kortbeningar fastnat rejält i hjärtat på mig. :)
Jag leker med tanken att importera en västgötahane, erbjuda honom som avelsmaterial för jag VET att rasen finns i USA… och så skulle han heta Viking. 😍
Sen att Minnesotas lag heter the vikings så folk tror att jag är ett die hard fan det kan jag stå ut med.
Men än så länge är det bara i dagdrömmarstadiet. Mest troligen blir det inget importerande av kostnadskäl.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Känns bara ännu bättre att det blir svensk lapphundstik i sommar! ❤️
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
Många härliga raser, många bra jakthundraser en som jag tycker är otroligt vacker är Hälleforshund.
Anledningen till att jag är sjukt sugen på en västgöte, är att dom är väldigt lika mina heeler i mycket, men har mindre stark flockkänsla (= lättare för utomstående hundar) och inte är skededjursbekämpare = vill inte ta död på allt i smådjursväg😉 och för min del även bättre storlek, då heelern är rätt liten. Fast jag kommer aldrig kunna överge heelern, men man kan väl ha både ock😃
Synd att de flesta är renavlade jakthundar. Skulle iofs kunna tänka mig en jämte eller hamme i framtiden.. Tar ju jaktexamen om någon månad, men får vänta ett tag då jag vill känna av vilken slags jaktform jag vill satsa på.. Även om jämten är en klippa i det mesta.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#3 Så kul! Varifrån? 😃
Jag har haft svensk lapphund sedan min första hund 2010. I maj har jag haft min nuvarande i 4 år. ❤️Ser att jag fått med ett par bilder på SKK också, första bilden som kommer upp är Kraxens vackra (men lite för ljusa) ögon, den andra (med hunden som jagar en pinne med vattnet som flyger runt honom) är min förra hund Lilleman.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
#7 Någon av kennlarna här i Piteå-trakten! Finns ju sjukt många här och de flesta ska ha valpar till vår/sommar 🙂 Förmodligen blir det från Böleknabbens kennel. Vart är din ifrån?
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
#8 Han är från Jambos kennel i Österfärnebo. Rolig kombination Böleknabbens gör, du får gärna pma om du vill nörda lite lapphund, vi kanske inte ska ta upp hela den här tråden… 😂
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
#9 Får jag skicka ett PM till dig med lite frågor angående svenska lapphunden? Det är en ras vi fått upp ögonen för 🙂
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
DSG är faktiskt en ras jag skulle kunna tänka mig i framtiden. 🙂
#9 Okej! Ja jag skickar gärna ett PM om det är något jag kommer på att jag vill fråga eller veta mer om 😃