Vilka raser ingår i "Bullraserna"
Jag blir så ledsen att en ras som tex Amstaff. Nej fy fan de är en "bullhund" Vad fan är en "bullhund"? Är en Papilon en "bjäbhund" då eller?
Vet ni vilka raser de är som är bullraserna?
Bullterrrier, bulldog till exempel. Bara ett samlingsord för dom som har bull i namnet eller som ser ut som dom. Har jag för mig!
Alla raser med "bull" i sig. Tar ditt ex Amstaff som heter ju egentligen American Staffordshire bullterrier.
Så ja, ett samlingsnamn helt enkelt.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
#2 Nej, den heter bara American Staffordshire Terrier. Det är dock ändå en bullhund.
#3 sorry , tänkte på engelska staffen
#4 Haha, jag blandar ihop dem hela tiden jag också.. Lätt hänt ;)
Dock är väl amstaff framavlad från pitbullterrier vilket då gör den till en bullras
Precis :)
Tycker att de är så blä med att hundarna ska bli ras uppdelade. Tex kamphund mm
Varför då? det behöver ju inte direkt vara negativt. Det är som vinthundar, vallhundar, vakthundar m.m i mina ögon.
"Bullhund" är ju ingen vedertagen grupp, så vilka som ingår i det begreppet beror på vem du frågar.
Amstaffen har inget "bull" i namnet, men för vissa är det vad som definierar gruppen, för andra handlar det om slät/korthåriga molosser och då är frågan huruvida bull and terrierraserna bör ingå alls.
≧◔◡◔≦
#8 det är väl inget "blä" med att hundarna delas in efter vad för syfte dom avlats fram för? varför skulle det vara det, kan du förklara närmare varför du tycker så?🤔
De är som alla säger. Små hundar är "bjebhundar" Så vadå är polis schäfer en "bit/Attackhund" då eller?`
Folk sätter in hundar i bubblor som kan vara helt sjuka.
Därför finns ras typ 1,2,3 osv.