Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 913 ggr
javetinte
0

Kräsna hundar

Hej! (:

Vad har ni för godis till era hundar? Och är dom kräsna eller går de ner bara för att de e åt man kan käka?
De är så att min hund är ganska kräsen när de gäller mat och godis. Men mat har vi hittat som han äter iallafall.
Vi har som kycklingsticks som han gillar som han får en halv vid lunchtid ungefär. Men dom måste jag ju klippa sönder om jag vill ge småbitar, träna med han osv.. Så finns de nåt riktigt snaskigt som era hundar gillar eller hur gör ni? (:

Ambrose
0

Kokt kyckling (köper fryst och kokar en hel kycklingklubba)
Torkad blodpudding (torkar själv)

Korv

Köttbullar

Sin mat (absolut inget fel att träna med hundens mat om den gillar den)

Torkad kyckling

Vanligt hundgodis

Baconost

Jadu…. det mesta går ned… och lite till… jag hade nästan kunnat trick träna henne med gräs… fast efter några dagar skulle hon nog bli misstänksam och tycka att det inte var tillräkligt ;)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

FjantYoda
0

Allra bäst tycker min om Orijens frystorkade godis, problemet är att han blir lite väl fixerad vid godiset och försöker allt för att få ;)

https://www.instagram.com/aros_yoda/

javetinte
0

#1 Såg inte ut som om du hade en sån kräsen kamrat (; Vanlig skinka som vi äter på mackor gillar han men de är som ganska salt att äta mycket av, så han får väl bara lagomt av de..

Hur torkar man blodpudding? Har för mej att quando åt de nån gång när han var lite, inte torkad. Men jag skulle tro att torkad blodpudding inte är särskillt kladdigt heller, vilket skinka, korv osv är att ta med sej ut och så.

De finns så mycket godis som jag tycker skulle va kul och testa om han gillade men jag vågar inte köpa så mycket då de är onödigt att lägga för mycket på de han bara fnyser åt.. ^^

Ambrose
0

http://chihuahua.ifokus.se/articles/507c51edd4ebea0e5a032cd8-gor-eget-hundgodis-torkad-blodpudding 

Där har du en länk till hur man torkar blodpudding, men det går att torka det mesta :) Kostar ju bara ca. 10kr med ett paket.. så är värt att prova, och du kan torka det tort på utsidan och mjukt inuti, eller tort hela vägen :) Håller olika länge beroende på hur tort det e. Går att frysa in.

Jag ska använda dem till asfalt och grusspår eftersom de inte syns så bra där :) (svart på svart)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

javetinte
0

#4 tack! (:

Om jag skulle lägga de där han inte såg dom skulle han struntat i de.. På valpkursen vi gick på fick vi pröva på att prova spåra saker i en inhängnad. Alla hundar nosade direkt till sej gosaken medans Quando bara strosade på och kissade lite här och var… 😕

Arrowhead
0

Jag har en superkräsen liten tik men torkat kycklinghjärta gled ner fort som attan, hon luktade inte ens på det innan hon stoppade i munnen vilket hon alltid annars gör :)

javetinte
0

#6 torkat kycklinghjärta? De lät exklusivt ^^

Arrowhead
2

#7 Man gör vad man kan för de små monstren ;)
Inte så himla dyrt och rätt enkelt att fixa :)

Wenniz
0

Orijens Kattgodis med Viltsvin passar min dam som är jätte kräsen. :)

• Nederlandse Kooikerhondje -