Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 3782 ggr
Ellen89
1

Skäller mitt på natten...

Min tik skäller inte mycket.. men har börjat mer och mer skälla mitt på natten kanske bara en gång eller så men tillräckligt för att väcka oss… hon gör också det på dan ibland. Går och kollar men det hon hör kan vi iaf inte se. Undrar om det finns något vi kan göra åt det? Hon skäller inte mycket var gång…

Ambrose
0

Känns som att det är något som skulle vara svårt att göra något åt såvida ni inte upptäcker orsaken. Hade varit en sak om hon hade tokskällt, men ett enda skall… jadu.. Hur gammal är hon? Säker/osäker? Hur och vart sover hon/ni? Bor ni i hus eller lägenhet?

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

taylor__lambert
0

Ras? Ålder? Hur stort bor ni?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Ellen89
0

Schäfer/BC tik fyller 6år i Jan. Vi bor i litet hus hundarna sover i sina sägar bredvid oss. Hon är inte osäker heller. Kan vara att hon drömmer också… kan vara svårt att säga till då hon inte tok skäller… undrar bara varför hon gör det så mycket nu men inte förut? Hmmm

taylor__lambert
0

Hon kanske tycker att någon passerar utanför dörren? Kanske låter nånstans ifrån där hon befinner sig och säger bara till att "stop, här vaktar jag" sen finns det faktiskt hundar som går i sömnen, väldigt ovanligt dock. Det som kan vara är att hon har hört någon utanför som inte är välkommen i hemmet och har då nu blivit mera vaksam.

Sen finns det studier på att djur ser och känner sånt som vi inte kan, oförklarliga fenomen.

Det är vad jag kan komma på såhär mitt i natten :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Ellen89
0

#4 Tack.. jo har tänkt lite åt det hållet också… hoppas nu att ingen går utanför :/

nadilda
0

Vår lagotto gjorde precis likadant innan, och gör fortfarande när hon löper. Är fruktansvärt jobbigt! För oss funkade det att begränsa hennes utrymme till ett rum, men det verkar ju ni redan göra. Är dörren till sovrummet stängd?

Ambrose
0

#5 Om ni inte har grannar allt för nära så kan ni ju sätta upp en lampa med rörelsedetektor för att se om någon rör sig runt huset. :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

nadilda
0

Kan ju vara rådjur eller något också :-)

[Forest]
0

Vi bor i marklägenhet och här tar hundarna gärna till vaktandet när vi sover som tur är skäller dom sällan. Men det kan vara så att hon tagit på sig ansvaret att vakta medans alla andra sover? 

Och tror inte någon vandrar utanför då borde hon skälla mer säkert något vilt djur som bara råkar smyga förbi ;)