Vad tycker ni om vgw bältet?
Jag tycker det är ett enormt överpris på det och jag har fått laga det nu plus att min hund blev illröd i armväcken så jag sydde på en vadderad mjuk rem där så får se hur det fungerar nu. Enligt många ska ju bältet vara så otroligt ergonomiskt och skonsamt. Jag tycker iallafall det är otroligt överskattat och ett rejält överpris. Vad tycker ni?
Den passar inte alla hundar. Min ena hund sitter den heltokigt på, trycker hårt just över bogen vilket jag inte gillar, så hans ligger och skrotar. Andra hundens sitter ok, men tja han har ändå lärt sig dra i selet, så syftet med selet tycker jag är sisådär. Visserligen är det lättare att hålla emot när han drar, men han har lärt sig att dra ganska bra med selet på.
Överpris ja!
Han drar visserligen inte så mycket längre men känns otroligt skut när man först ska behöra laga det och sen special sy det för att hunden inte ska få obehag definitivt överpris och k-9 selet använder vi när han ska dra så de vill jag inte ha hunder promenaderna och halsband funkar inte för oss så…
Min hund gick jätte fint typ första veckan, men sen lärde han sig att han visst kunde dra. Ok han är ingen hemsk draghund annars, men valde selet för att det ska vara så bra när han väl drar. Men visst är det överpris i mina ögon.
Ja jag tyckte det var dyrt, däremot sitter det bra på min tjej och det lärde henne att sluta dra så för mig var det en positiv erfarenhet. Nu behöver jag inte använda det längre.