Hundskor
Har en liten hund som har problem med tassarna nu när det är blött ute och även vid snö. Förra året köpte jag skor till henne på djurkompaniet med kardborr men dom åkte av. Sist jag var och trimmade henne så var det en som berättade om skor som man kunde köpa på vetrinarkliniken som var som vinyl/latex material och skulle sitta jättebra på foten någon som vet? Pris
Dom heter Paws ballongsko och finns i många djuraffärer numera
Problemet med ballongskorna är att de är för låga så vattnet rinner ner i dem så det blir vattenballonger av det
#2 - Nu har jag aldrig provat dom själv på någon hund, men vad jag förstår så sitter dom så pass tajt att det inte kan/ska rinna in vatten - eller har du provat ?
#3 Japp, jag har provat, både med långpälsade och kortpälsade ben. Vet inte om det skulle gå att ha en storlek mindre men både jag och den jag köpte dem hos (veterinärstation) tyckte att storleken mindre blev för tajt så Ping ligger kanske mitt i mellan två storlekar.
såg på tvn om valpar av olika raser, där hade dom på dessa små balongskor på vavva valpar alla tappa minst en av skorna. Mor och mormor till valparna tappa varsin då dom sprang och lekte med valparna. Så jag tror inte mycket på dom skorna. Vet du vad dina skor heter som du köpte ts? jag har köpt flecceskor från björkis till våran ena hund. Dom sitter bra dock inte så poppis alltid