Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 869 ggr
[marianova]
0

hundmöte skällande

Har en 4 månaders finsk lapphund/bordercollie valp och hon är så duktig på alla sätt och vis, men ett problem är att redan sen hon var 8v så skäller hon på andra hundar som skäller. Spelar ingen roll om de är en hund långt bort i samhället som skäller som hon inte ens ser eller om de är en mötande hund som skäller. Skäller inte på hundar annars om dom nu dom sagt inte skäller på henne. Så tar gärna emot tips på att få hennes uppmärksamhet när detta sker, för hon är jättesnabb på att reagera då en hund skäller..

CissiD
0

Har inte haft något direkt problem själv med skall men tänkte ändå ge mina tankar om det. Har du testat avleda när hon skäller? Antingen med mat eller leksak. Annars är mitt tips att lära in skall och tyst kommando så att du kan kontrollera skallet.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Kadoor
0

När jag läste tänkte jag precis som #1, att du kanske kan distrahera henne med en godis eller leksak? Så att uppmärksamheten istället hamnar på dig.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[marianova]
0

Ja.. men blir det inte fel att avleda med godis..? Belönar man inte det dåliga beteendet då? Men ska absolut testa å börja busa när hon börja skälla! :) Skall kan hon på kommando, ha faktiskt funderat på att lära in tyst också. Så de kan också va en idé som kan hjälpa!