Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2659 ggr
[Konstig]
0

Hund blogg?

Driver du en hundblogg? eller kanske bara vill tipsa ändå 🤪

jag funderar på att starta en "hundblogg" men jag vet inte riktigt vad man kan blogga om?

och vad man kan fota? vad är intressant att läsa om? det ska ju huvudsakligen handla om min vardag med min lilla tokiga jack russel terrier kanske ska skaffa en kompis till henne i sommar och då har jag två hundar och blogga om.

Tanjis
0

Jag har en blogg som jag väldigt sällan skriver i för att jag har alltid varit super duper dålig på att blogga.

[Konstig]
0

Det hjälpte mig inte så mycket 😉

Tanjis
4

Haha, nej men det gäller att fördriva tiden på nått sätt när man pendlar en timma på morgonen, skriva ovettiga kommentarer funkar utmärkt om inget annat ;)

Gia91an
0

Jag bloggar, mycket om min JRT. Men jag skriver ju om allt annat också!

[Konstig]
0

Gia91an jag tänkte inte bara skriva om hunden utan även poesi som jag är intresserad av och min vardag men jag vill att bloggen ska ha hundliv som "tema" så då vill jag veta vad som är intressant att se för bilder och höra om av en hundägarvardag typ

Gia91an
1

Jag tycker aktiviteter och kreativa lösningar är intressant. Skriver mkt om spår, lydnad och de framsteg vi har. Och det tycker jag är kul. Jag har gått från problemhund till hund med mindre problem, vilket jag tror är intressant. Men i vilket fall är det intressant för min egen del! Och massor av bra bilder är ju alltid bra!

Själv kan jag väl tycka att om man "bestämmer" att jag måste skriva om hunden varje dag så känns det mest påtvingat. Men om du skriver när du känner att: NU, så har han/hon varit riktigt duktig, eller hemsk, så det måste jag berätta. Då känns det mer levande. :) 

Men skriv om dig och din hund och vad ni gör. JRT är ju alltid intressanta att följa. När du startat din blogg så länka gärna till mig. Man kan ju få tips utav varandra!

Tanjis
0

Det tema jag skulle ha i min blogg var skillnaderna på att hundsporta och träna min trygga8 åriga tik och min osäkra valp då jag upptäckte hur stor skillnad det var trots att dom båda är av samma ras :)

Cahira
1

Jag bloggar för min egna skull. Men det är sällan jag har nåt att skriva om, eller som jag vill lägga upp offentligt, eller kommer ihåg att skriva ned när jag väl har nåt att skriva om. 

Men det är mitt lilla krypin att skriva vad jag vill. Har typ inga followers men det gör inget. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Konstig]
1

Jag bloggar också för min egen skull men jag vill ändå ha inspiration till vad som är intressant Cahira.

Gia, jag ska länka den om jag startar den snart kollade in på din blogg nyss.

Cahira
1

#9 Vissa tycker om att läsa om träning, andra tycker om att läsa om framgångar, och så finns det de som tycker om att läsa om planer, vardag, humor och seriöst. Blandat är väl nyckeln antar jag. Och bilder, jag själv har större chans att återvända om jag tycker om bilderna, bilder brukar bli mer personligt för min del. Men jag är lite av en fotofanatiker. :)

Englaa
0

Jag har också sen. Dock är det inte lika aktiv som jag skulle vilja. Försöker men det går lite segt. xoxocrossbreed.wordpress.com Tycker designen är viktig också, om designen inte ser "bra" ut så kommer man oftast inte tillbaka. Inte jag iallafall :/ Bilder är också viktigt. Tanken med min blogg är att lägga in lite åsikter om hundhållning och hästhållning(Är en NH person) också. Bloggar även lite om hästar då det tillhör mitt liv och vad jag tycker om. Sen finns det mycket bilder. Är dock dålig på att ta med mig kameran över allt men det kommer bli bättre nu i sommar, hoppas jag.

True leaders don't create followers..
They create more leaders!

Fridaaaa
1

Blogga ska vara kul. Man kör sin egen väg, skriver om det man känner att man vill skriva om och så.

Bra bilder tycker jag är viktigt på en blogg. Mobilbilder som kamerabilder, spelar ingen roll, så länge de inte är riktigt suddiga eller så.

Desginen är viktig att den inte är för rörig samt att texternas färg gör att det är lättläst, likaså teckenstilen.

Innehållt, ja texten, inte en massa smileys, utropstecken, överdrift av bokstäver ofta (till exempel Sååååååååååååååå roooooooooooligt, tyvärr sett flera såna bloggar).

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Saffran0Spice
1

Jag bloggar om min italienare - den handlar väl mest om våran vardag egentligen. Kurser och aktiviteter vi hittar på! 🙂
Lite hur det är att ha just denna ras osv.

jenmjao
0

Jag bloggar inte har inte orken till det, tappar intresset för fort :) Men jag "instagrammar" rätt ofta, brukar dock inte skriva så mycket men lägger upp bilder på mig och hunden, går ju så himla fort också.
http://instagram.com/jenmjao
Tycker det är en aning roligare än att blogga :) Blir förjobbigt att skriva texter vaaaarje dag!

IngaTrnqvist
1

Jag bloggar. Mer sällan än jag vill egentligen, men antingen hinner eller orkar jag inte. Brukar uppdatera någon gång i veckan i alla fall. Jag gillar bloggar som blandar lite allt möjligt. Träning, tävling, vardag, foto, åsikter om prylar eller aktuella ämnen i hundvärlden osv. Enkel stilren layout och mycket bra tagna bilder är ett stort plus för mig. Sen blir jag generellt mer intresserad av en blogg som handlar om en ras jag gillar. Min blogg: http://denbrunahunden.blogspot.se

hannapannah97
0

Jag har en hundblogg om min dvärgschnauzerkille, här är den :

http://guttstabackensmoltas.blogg.se/?tmp=518459

Har bara skrivit ett inlägg för jag gjorde den idag, men ska försöka lägga upp många bilder och berätta mycket om min lilla kille 🐶

Hell
0

Skriver om min hund och lägger upp bilder som jag ritat. :) Väldigt mycket vardag och mest för mig själv. Tex milstolpar, vilken träning vi gjort osv.

http://hillevill.wordpress.com/

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

sarae
0

Jag bloggar främst för att jag tycker att det är kul att skriva när jag känner mig inspirerad sen tycker jag att det är väldigt roligt att kunna gå tillbaka och minnas saker som hänt oss, oftast med ett leende på läpparna. Skriver oftast väldigt lättsamt och med glimten i ögat om livet med mina två hundar. har svårt att författa de där seriösa inläggen om te.x träningsplaner och andra viktigheter som jag för egen del vet att jag borde göra. Men å andra sidan blir skrivandet inte alls lika roligt om man känner att man måste skriva om något speciellt, eller till en speciell läsarskara heller. Mitt råd är att skriva om det du själv vill, det du själv vill läsa. Försök inte anpassa dig utefter vad allmänheten är intresserad av, då tröttnar man snabbt (både på att läsa och att skriva). Bloggandet är (åtminstone för mig) en datoriserad dagbok och det jag skriver är helt enkelt det jag känner för att skriva just för stunden.

Cahira
0

Kan länka in Apaches blogg, men nu när jag inte ska tävla med honom så vet jag inte helt vad jag ska skriva om på den. Men jag älskar layouten. Ska ändra header till en mer vårig snart då jag vill att headern följer årstiden egentligen. 

http://badgerfox.blogspot.com/

Lathundarna
0

Bloggar (bara att googla "Lathundarna" om man vill in och kika) nu och då om livet med hund, barn och hur jag försöker få allt att gå ihop. Lite träning, lite skratt, mycket kaos - mängder av kärlek. Man måste inte skriva om t ex _bara_ vägen mot tävling. Jag tycker livet med hund är så mycket mer än så, och att kunna läsa om andra som öppet och ärligt skriver om härliga tider och jäkelskap tycker i alla fall jag är det roligaste. Sen visst, ett kul/intressant skrivspråk, bra bilder, kanske filmer ibland och en snygg sida över huvudtaget är ju att föredra.

akki
0

#18 Din blogg hittade jag till för ett tag sen och har lusläst alltihop! Det är en jättebra blogg som är väldigt rolig att läsa, speciellt sättet du skriver på är väldigt underhållande. 😃

Vizzla
0

Jag bloggar och skriver för min egen del. Då håller jag min motivation uppe. OM jag ska skriva något för att jag tror andra gillar det får jag skrivkramp och prestationsångest.

Så jag skriver och fotar vardagen. Sen kommenterar jag saker som jag läser om/upplever i hundvärlden, där jag får skriva ut mina egna tankar.

Jag gillar att läsa bloggar med mycket bilder och förklaringar ur vardagen, hur tränade man in det där tricket, hur går det med hundmöten osv.

Jag orkar inte läsa när det är sida upp och sida ner med enbart text. Andra kanske gillar det men jag gillar kortare inlägg..

Hoppas d hjälpte.

Min blogg hittar du på www.echosierra.se

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

sarae
0

#21 Haha tack! Det var väldigt roligt att höra :D

Wenniz
0

Ska precis börja blogga igen om mig och mina vovvar, träning, vardag och annat. :)

fyratassar.webblogg.se

• Nederlandse Kooikerhondje -
DixieBC
0

HÄR hittar ni min blogg! Har haft ett ganska långt uppehåll men har valt att ta tag i bloggen på nytt igen :)

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

Fridaaaa
0
lovechivas
0

Jag bloggar om hundar + andra djur! Kika gärna in!

www.nattstad.se/lovechivas

Bloggen för alla djurälskare - www.nouw.com/lovechivas