Vad har ni gjort idag?
Hej, Ronja hade så kul ute i skogen idag! Hon hittade en liten grop gömd under högt gräs. En smal smal stam höll upp det hela, såg ut lite som en liten liten kulle. Jag såg hur hon stod i "gräv-ställning" med huvet bakom gräset, samtidigt som hon morrade. Hon grävde och grävde, jord flög åt alla håll.. Alltså vilka käkar!? Hon drog stora grästuvor med massa jord ur marken. Såg ut som hon slet köttstycken… Oj oj vad hon grävde. Hennes normalt ljusa nos blev helt brun, tassarna helt täckta med jord. Hem sen och tvätta av. :) Vad har ni och era hundar gjort idag?
Tränat raka skick på djupet i söket med hjälp av en äng och ett par avklippta byxben.
Vi hade hundkompisen Ebba med matte och husse på besök, så vi var först ute på en 2 timmar lång prommis där båda voffisarna sprang lösa. Sedan fortsatte de bita på varandra i lägenheten ett par timmar medan vi spelade lite brädspel. Jag kan ju säga att han inte har öppnat ögonen sedan de gick härifrån för 5 timmar sedan… 😉
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Vi (jag, sambon & vovven) har varit på första rallylydnadspasset i en hyrd lokal. 2 timmar varje söndag fram till början av mars ska vi va ett gäng & träna där :) vi är jättenya på rallyn men hoppas så småningom våga tävla!
Låter som ni haft en bra dag!:) Själv har jag varit orolig. Steg upp tidigt imorse och var hos Vetrinären kl 8 och lämnade Ila där. Hon skulle dra ut en tand som hon skurit av. Blev lite "komplikationer " och kom inte därifrån fören fyra. Så väntade nästan 8h fylld av oro och spänning. Fördrev några timmar i skogen med min andra hund annars inte gjort så mycket. Nu är vi hemma och pustar ut!
Inget alls, vi kör vilodag idag. Kanske petar vi in något litet klickerpass senare ikväll.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
har tränat grunderna i tävlingslydnad (för instruktör) i ca 5 timmar idag! 🥵 super kul och har en trött kille som snarkar sött här nu 😃
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.