1 års vaccinationen - ett par frågor!
Imorgon skall vi åka på drop in vaccinering - det är 1 års sprutan som skall tas, men jag minns inte riktigt hur det fungerar…
Är det samma procedur nu som vid valpsprutorna (2st) eller är det 1 per år som gäller nu?
Och ni som ställer ut - vilka vaccinationer krävs/får era hundar per år?
Jag planerar att ställa ut min hund till våren nämligen =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Nej är bara en spruta 🙂 Sedan är det varje år om man ska ha för kennelhosta, den andra är var tredje år ungefär.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Ok, tack!
Någon som vet om man tex behöver mot rabies eller liknande på utställning?
Kommer endast att ställa ut i Sverige dock.
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
#2 Är det enbart i Sverige tror jag bara vanliga vaccinerationerna krävs 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Rabies är endast om du ska resa utanför Sverige, men jag skulle rekommendera folk att vaccinera ändå om man vistas mycket bland andra hund. T.ex. på klubb eller i rastgård.. pga alla insmugglade hundar. Det kpstar inte många hundralappar och man kan även skaffa pass.. då är man lite friare och kan t.ex Ta en tur till Danmark om man vill eller liknande :) Är osäker på om ens kennelhostan behövs? Är ev bara 3års vaccinet som behövs.
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Jag vaccinerar vartannat år sedan vaccinerar jag varje år för kennelhosta då jag är mycket på brukshundsklubben samt hundevent. Men om jag fattat det rätt har det blivit ändring och den vanliga vaccineringen ska nu bara vara var tredje år?
Just för utställning har jag för mig att det är grundvaccination var tredje eller fjärde år.
#4 ok - kan fundera på det, men är ganska säker på att vi nog håller oss helt i Sverige ^^
#5 jag är också väldigt aktiv på BHK och är på olika kennlar, så kennelhostan ska vi vaccinera för varje år - annars kan vi inte träffa kompisarna XD