Hund och katt tillsammans?
Hej
Om några år har jag tänkt att skaffa en Katt, har en hund just nu, och varje gång han ser en katt på vår tomt jagar han ut dom till gatan tex, men han har aldrig skadat en katt, åter till saken, tror ni att det kommer gå om man skaffar en katt? Jag vill inte att det ska bli bråk..
Vi har två katter & två hundar, fungerar utmärkt.
Våra hundar kan få för sig att jaga katter men aldrig för att skada dem (såklart får dem inte det). Roxy leker till & med ena katten 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det brukar gå,våran hund jagar, skäller och morrar åt andra katter, men hemma är de bästa vänner^^
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
Min hund är rätt undergiven, och han är jätte försiktig med små saker (djur) Kanske går det om man väljer en kattunge (som jag kommer göra isåfall) ?

Vi har 3 katter och en hund(valp). Det går bra, katterna och vovven kelar en del, när hon vill leka och inte dem vill så går katterna undan. Hon ville leka med 2 kattbebisar i stallet, var inte så lätt. ;) Är hunden snäll mot andra djur kan en hundvan kattunge gå bra eller en äldre hundvan katt som lättare kan säga till om det blir för mycket.
Det går toppen att ha hund & katt ihop. Bara man vänjer dem vid varandra som små/unga :) Har själv 2katter och 2 hundar :D
Går i regel även lika bra när de är vuxna som när de är unga 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har hund och katt, dom leker jättebra tillsammans och hunden brukar jaga vår katt inne och på tomten men han jagar aldrig någon annan katt ute.
Vad roligt att höra att, så många katter och hundar fungerar bra med varandra :)
Våran skrutt blir helt galen om hon ser en katt utomhus. Hon vill jämt fram till den & man är tvungen att skrämma bort katten (om den inte redan blivit bortskrämd 😉😃) för att få någon som helst uppmärksamhet av henne. Men ändå har vi en utekatt hemma. Dom har alltid brytt sig om varandra (hunden lite mer en katten dock), men inte så att dom kan dela samma kudde, men dom ser definitivt varandra som en familjemedlem. 👍
Det är ofta stor skillnad på att ha katt inom familjen i jämförelse med främmande katter utomhus. Så länge katten känner att den kan komma undan om den vill så är det sällan problem.
≧◔◡◔≦