Klart för hundpark i Hedemora!
Nu är det äntligen klart för att bygga första hundparken i Hedemora!
Pappren skall skrivas på och förhoppningsvis så står parken klar innan snön kommer i år 🥳
http://www.dt.se/dalarna/hedemora/klart-for-bygge-av-hundpark
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Underbart att det hamnar en park mitt i Bohuslän, annars ligger närmaste parken i Göteborg ^^
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Artikeln handlar väl om Hedemora, ser inte att det står något om Uddevalla?
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Hmm, fick fram samma kvinna med namn och bild då jag googlade Hundpark i Uddevalla =/
Måste blivit ett misstag… Ändrar detta direkt =)
2800 m^2 är ju faktiskt helt okej yta också får jag säga, om dom inte delar in den i mindre delar. Tror Värmland bara har en i Karlstad som är på fjuttiga 1000 m^2 som de dessutom delat upp i två hagar. 500m^2 är inte mycket att sträcka ut benen på :/
#4 ok, fast man får se de som att 500m^2 är bättre än inget, för mig är den närmaste hundparken i götebor (2½h bort) så hade uppskattat fjuttiga 500m^2 =)
#5 med buss är Karlstad också 2.5h från mig men tycker det är bedrövligt då de har ett stort gräsplan intill rastgården. Jag är iofs uppvuxen på landet där våran tomt var 5000m^2, så då är klart att 500 känns riktigt litet. Stackars hunden måste ju bromsa innan den kommit upp i fart ._.
#6 haha ja det är sant ^^
Min kommun har massor av gräsplaner man kunde nyttja istället för att låta de gro igen - men de vill inte ha någon hundpark trots att det finns de som vill sköta den =(
Här har vi alltid, vart man än bor (om man inte bor långt ute på landet) en hundgård/hundpark skapligt nära.
Oftast är de rymliga & fina.
Är mycket tacksam för det faktiskt.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund