Så stolt, men fy på matte!
Gick en kort tur i skogen med min råtta nu på morgonen, han fick vara lös och njöt av detta till fullo.
Får dock lite panik när jag ser en hare, då jag har en italiensk vinthund (avlad för jakt på små gnagare)…
Vi har inte så mycket harar häromkring (där vi går) så jag har ärligt inte riktigt oroat mig över att ha honom lös - men så fick han ju klart syn på haren och skulle sätta efter den.
Så jag blåste i inkallningsvisslan - och min lilla ängel vände i luften och kom tillbaka ❤️
Super stolt över honom!
Men skäms på mig själv att vara oförsiktig, detta ska vi nu träna på från båda håll och inte bara vovven 🤐
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Så duktig! :D
Mvh Linn
Så himla bra gjort av honom! Önska att min hund var lika duktig när hon får syn på kaniner/harar..
Ja helt ärligt så blev jag nervös då han bara sett hare en gång innan och då var han kopplad, så idag blev det riktigt god frukost till honom - sen ut och träna inkallning och mattes syn ^^
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!