Hundar iFokus

Hundar

Etikett: debatt
Läst 1720 ggr
eddiefisen
0

Mina hanar har börjat slåss hjälp

Jag har två styckna hanar som alltid har varit världens bästa kompisar.  Eddie som är 5 år och fisen som är 2 år. I går började dom bråka när vi var ute o satt på en filt. Efter det så går det inte o ha dom i samma rum dom flyr på varan direkt dom ser varan. Försökte gå ut med dom båda två i morse och det gick inte alls dom stod bara upp mot varan o skulle fly på varan.  Eddie har inga kulor och fisen är inte kastrerade. Vad ska jag göra ? Och få dom sams. Jag har en tik oxå på 7 år . Mina hundar e Chihuahua.  Snälla hjälp måste ju kunna ha dom i hop eddie e ju min ögonsten och fisen är ju min sambos ögonsten så göra av med en är inget alternativ.

Saffran0Spice
2

Är tiken i löp eller på väg mot löp?
Kan va så att din okastrerade ser den andre som ett hot?

eddiefisen
0

min tik e påväg till löp. Jag har dock ringt vetrinären i går och ska hämta ut såna p-piller i dag och börja ge henne. och i går körde jag henne till mina föräldrar som ställler upp o ha henne 1-2v tills dom tabletterna börjat verka. Mina hannar e fortfarande ovänner . men har blivit lite bättre redan..  Och har märkt att eddie gör inget förren fisen sätter igång det genom o morra o då springer eddie till han o bråk e igång.. men så länge fisen inte morrar e eddie lugn o gör inget. Eddie ska jag ta bort kulorna på han e sån kryptohid så dom sitter i ljumskarna. o fisen har kulorna nere

Saffran0Spice
6

Om du har två fertila hanar med en löptik förstår jag att det blir bråk, även bästa vänner blir fiender när det kommer till vem som ska ha rätt till tiken.
Så jag föreslår att du kastrerar båda hanarna om du inte tänkt ha Fisen till avel, då kan du ge honom kastrerings chip (tillfällig kastrering). För annars riskerar du få detta problem vid varje löp tyvärr.

Men skönt att du hade någon som kunde passa tiken iallafall!

eddiefisen
1

ja du har nog rätt.. min plan e o kastrera hannarna och även min tik. tack för dina kloka svar, sköt om dig

Saffran0Spice
0

No problem - lycka till och hoppas det blir bra 🌺

fridarebecka
0

Att kastrera tycker jag låter klokt!

En nära bekant till mig har jämthundskennel, 3 tikar och då 2 hannar, far och son. När valpen började närma sig 1 år blev det tyvärr ohållbart med tikar som löpte och en unghund som försökte styra och ställa, så dom blev tvungna att göra sig av med honom då hannarna slogs så fort dom fick chansen 😕

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)