Hundar iFokus

Hundar

Etikett: debatt
Läst 1235 ggr
Taxelina1
1

Äten av hundarna

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17074208.ab

Mannen blev uppäten av sina två Kaukasiska Ovtjarkor. Men dom vet inte om mannen var död innan eller om hundarna dödade mannen. Det får obuktionen utvisa. Men ruskigt är det…

Hälsning från en stor djurvänCool

[JeanetteK]
0

Fyyy….

Taxelina1
0

Det kan man lugnt påstå…

tlover
5

Jag förstår hundarna, då han dog fanns det ju ingen som gav dom mat och dom har inga kulturella idéer om att man ska respektera en död kropp utan för dom var det bara mat när väl det som gjorde husse var borta.

l'm back

Taxelina1
1

#3 Visst är det så. Hunden är ett rovdjur.

Obduktionen får visa om mannen dog före eller efter.

[Carpinus]
2

#0 Det hände ju i början av juli förra året, och enligt polisen skulle obduktionen  vara klar i september samma år. Eftersom inget skrevs då lutar det väl att mannen dött en naturlig död - hade hundarna dödat honom hade det förmodligen uppmärksammats igen när obduktionen var klar.

Taxelina1
0

#5 Tack för att du uppmärksammade att det var i Juli förra året🙂 Jag tittade bara på dagens datum. Knepigt att det inte framgått vad som hänt🤔 Men troligen var det nog naturliga omständigheter.

Ruggigt ändå🤪

tlover
1

#6 Dom kunde väl inte måla upp Ovtjarkor som mordiska och blodtörstiga och då skippade dom väl att skriva nått mer (Det känns då som om journalister oftast tänker så)

l'm back

[Forest]
1

Det känns lite konstigt att dom inte gjorde en uppföljning på detta, där det stod att mannen var död innan hundarna åt av honom. Antar mer att så var fallet och bristen på mat fick dom att börja äta ägaren för att överleva.  Många hundägare har rasen mer som sällskapshund än vakta gården jag skulle väl inte kliva in hur som helst det kan jag erkänna 😉