Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 1534 ggr
labradoodle
3

Skäller i sömnen! *video*

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det här är den första hunden jag haft som varje dag/natt skäller i sömnen.

Det är så mjukt och sött. Han har stängd mun och låter liksom "buff! … buff, buff! … buff!". Han brukar springa lite och krama tassarna, och det har hänt att han morrat mellan "buffen" också. Jag hoppas han är ute på något spännande äventyr då 😊

Jag vet att valpar generellt drömmer extra mycket och ofta, men hur är era vuxna hundar? Låter de fortfarande mycket om natten?

Jag älskar när han har dessa ljud för sig, så jag hoppas ju att de inte växer bort. Han är nästan fem månader nu och än så länge har han inte minskat på buffen. Däremot springer han inte lika ofta.

Jag skickar med en liten video på plutten, när han var 10 veckor.
Han låter lika mesigt och sött idag!

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

Flubben
0

Båda mina tikar, tre och fem år skäller i sömnen :) Inte varje dag men rätt ofta.

Praefatio
0

Min 6-åriga finska lapphundshane låter precis likadant, lika löjligt. "Mjuff! Mjuff! Mjuff!" Morrar gör han också, jättefarlig! Fötterna sprattlar åt alla håll.

Det roliga är att han i princip aldrig skäller i vaket tillstånd, tre gånger på två år har han skällt, och att jag aldrig hört honom morra. Han är bevisligen mycket tuffare i sina drömmar 😂

5ara
0

Åh, vad gulligt!!! Min är sex månader nu och (tyvärr får jag nästan säga 😛) sover mycket lugnare. Han "sprang" och "skällde" han med i sömnen men det roligaste var när han blev still och istället bara viftade på svansen ❤️

labradoodle
0

#1 - Jippie! Jag håller tummarna för att Charlie gör detsamma, haha!

#2 - Vad gulligt du beskriver! Sitter med ett stort leende på läpparna! 😂

#3 - Ja, det är också så gulligt!  Speciellt när man själv ska sova, och hör hur svansen slår mot bädden eller golvet. "Dunk, dunk, dunk"

(Och vill ni se några riktigt söta hundar som sover, så borde ni verkligen se det här klippet https://www.youtube.com/watch?v=dtoty6IC0X0)

Älskade Charlie 🌺

VildaVittra
1

Don Casper brukar yla i sömnen, jag höll på att skita på mig när han gjorde det första gången.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

labradoodle
0

#5 - Haha, du det kan jag verkligen tänka mig! Jag tyckte det var läskigt första gången jag hörde ett dovt morr.

Älskade Charlie 🌺