Fundersam :/
Jag har ett problem köpte för snart 2 månader en 6 månaders valp hon som sålde sa till mig att han var ensamhetstränad iallafall så ensamhetstränad att han klara att vara själv med en annan hund, vi har ju en till hund men han klarar det inte han grinar gnäller och skäller bara man går utanför dörren även om han e med andra hunden nu har vi tränat i nästan 2 månader men väldigt få framsteg gällande ensamhetsträningen medans vår andra hund vi fick som 8 veckor redan blev ensamhetstränad ganska kort efter vi köpte henne vi kan ju inte ens gå till affären och handla knappt eftersom vi redan fått en störningsanmälning av skällande hund när vi ensamhetstränat honom och dem som bor i trappan vet inte alla vad ensamhetsträning är dem tror jag är lat och vill lämna min hund hela dagarna men så är det ju inte det är bara jätteviktigt att hunden klarar att vara ensam ibland. I värsta fall måste jag lämna tillbaks honom och det skär i hjärtat, jag vill inte. Vad ska jag ta mig till?
jag bor i lägenhet som ni säkert förstår…
Börja om helt från början, som om han aldrig varit tränad
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Det är ju precis det jag gjort i 2 månader snart.. 😐
När någon i mitt hus tränar sin hund sätts ibland en lapp upp i trappuppgången, det stillar grannars irritation något.
Vad gör er andra hund när ni är iväg?
Har valpen något att sysselsätta sig med medan ni är borta?
Japp, tuggben och ibland en tennisboll om jag lägger ut godis att söka efter så är han tyst kanske 3 minuter innan han börjar skälla :/
Satt upp en lapp men dem verkar inte förstå vad ensamhetsträna betyder…
Men gå tillbaka innan han börjar skälla, om du väntar tills han börjar skälla så förstår jag att det inte går framåt. Hunden måste få lyckas också :)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
jag har prövat det också turast, vet inte hur det blir. Bor i en lägenhet lixom och det är så lyhört här redan räckeer med att man sjunger i duschen och så hörs det i trapphuset. Hoppas det löser sig