Hundar iFokus

Hundar

Etikett: off-topic
Läst 515 ggr
Tanjis
3

Hundlös tills måndag :(

Jag ska jobba nu i helgen och eftersom att det är storhelg nu i helgen så går det sämre med bussar än vanligt hem till min lilla håla så jag måste sova i Örebro tills måndag utan mina två raringar. Jag saknar mina vovvar mer än vad jag saknar min sambo. Tänk hur mycket kärlek man kan ha för vovvarna och tänk vad mycket kärlek man får tillbaka.

kigon
1

Ar utan min vovve nu i 19 dagar ocksa, det ar riktigt hart… 😭 Langtar redan… (engelskt keyboard sorry!)

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Catta-
1

Urs, tråkigt :/ Dom ger så mycket villkorslös kärlek ❤️

Jag saknar min hund efter bara några timmar ifrån. Har nog mer separationsångest än vad hon har, hehe.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

isblixt
0

Känner igen mig mycket! ;) Sitter varje dag på jobb och längtar hem efter min hund, verkligen hur mycket som helst… Vill helst inte vara utan henne alls!

Tanjis
0

Jag vill seriöst ha ett jobb där jag kan ha med mina vovvar… et litet problem är dock att min unghund skäller ut folk hon inte känner en liten stund(total chock som "omg vem är duuuuuu" till total kärleksfullhet), detta är inte nått som är särskilt uppskattat på en arbetsplats :)

Tanjis
0

Lol , nu kommer mamma hem (henne jag sover hos under helgen), det känns tomt att hundarna inte börjar skälla på henne, vilket jag normalt stör mig på och försöker dämpa

Catta-
0

#4 Haha sådär är min hund också. Hon har kommit in i sin roliga tonårsperiod där alla är läskiga innan hon får hälsa. Jag har henne med mig på jobbet och det funkar bra. Är nästan samma personer som kommer och går hela tiden :)

Tanjis
0

#6 jag jobbar just nu innom hemvården och vi har ca 80 brukare vi arbetar med. Mina vovvar har varit hem hos en farbror som bor i närheten av dagmatten (mamma) jag hade vägarna förbi när jag hade hämtat dom och kom på att han hade nämnt att han gärna vill träffa dom. Dock kan jag inte ha med mina vovvar hela dagrarna, vi flänger runt i 2 hela områden så det skulle blir för mycket för dpm plus att inte alla tål eller gillar hundar av brukarna

Catta-
0

#7 Ah, okej. Då blir det knepigt. Jag jobbar på ett hunddagis och hunden får sitta inne i fikarummet på dagarna. Jättesmidigt

Tanjis
0

#8 då är väl personalen väldigt tolerant med hundskäll också :)